13
بهمن

پنجره آلومینیومی هیدن ونت یا لنگه مخفی

پروفیل هیدن ونت

 

پنجره آلومینیومی هیدن ونت در سه سری با پهنا های مختلف در شرکت آکپا تولید می شود که شامل پهناهای ۵۵ و ۶۸ و ۷۸ می گردد. در هر سه سری پروفیل آلومینیومی ۵۵-۶۸-۷۸ پس از ساخت پنجره آلومینیومی در نمای ساختمان هیچ تفاوتی از نظر ارتفاع پروفیل با هم ندارند ولی از نظر عرض پروفیل ( نشیمنگاه ) این سه پروفیل آلومینیومی با پهنای ۵۵-۶۸-۷۸ میلیمتر می باشد.
این سه نوع پروفیل آلومینیومی هیدن ونت از نظر استقامت و وزن پروفیل و استحکام باهم بسیار متفاوت بوده بطوریکه در ابعاد مختلف پنجره انتخاب نوع پروفیل بسیار حائز اهمیت است البته سری ۶۸-۷۸ تفاوت آنچنانی با هم ندارند.
به طور مثال فریم آلومینیومی ۵۵ هر متر طول آن ۱.۴۴۰ کیلوگرم ، فریم ۶۸ با وزن ۱.۶۷۰ کیلوگرم و فریم ۷۸ وزن ۱.۷۲۰ کیلوگرم را دارد . اما در لنگه های بازشو از نظر ضخامت آلومینیوم و تحمل وزن شیشه با هم بسیار متفاوت می باشند. در پنجره های آلومینیومی هیدن ونت لبه لاستیک خور فریم از ارتفاع بلندی برخوردار بوده که می تواند لنگه بازشو خود را در پشت لبه پوشش داده بطوریکه در پنجره های ۲ لنگه بازشو که یک لنگه آن ثابت و لنگه دیگر بازشو می باشد، در نما به هیچ وجه لنگه در بازشو مشخ نبوده و هر دو عدد شیشه به یک اندازه دیده میشود ، درصورتیکه در پنجره های آلومینیومی معمولی شیشه لنگه بازشو از ارتفاع و عرض ۱۰ سانتی متر کوچک تر از لنگه ثابت می باشد
در روش ساخت پنجره های هیدن ونت پس از برش در هنگام استفاده از فیکسرها می توان از هر دو فیکسر پانچی وآلنی ( دکمه ای) استفاه کرد ولی در ساخت این پنجره استفاده از فیکسرهای پانچی با توجه به تزریق چسب دو جزئی پلی اورتان در داخل دهانه ها بسیار در بالا بردن استقامت زاویه ها موثر بوده و باعث استحکام پنجره ها می شود در صورتیکه استفاده از فیکسرهای آلنی بدلیل عدم تزریق چسب و جابجا شدن فیکسرها باعث خارج شدن پنجره از فرم اصلی خود شده و پنجره آلومینیوم دفرمه شده در هنگام باز و بست پنجره با مشکل مواجه می شود .پنجره های هیدن ونت با ارتفاع بلند نیز قابل اجرا می باشد . همچنین یراق آلات دو حالته و تک حالته در پنجره های هیدن ونت قابل اجراست ولی امکان نصب یراق سوئیچی در پنجره های هیدن ونت وجود ندارد بطوریکه اگر درب هیدن ونت در بالکن یا پاسیو اجرا گردد نمیتواند قفل سوئیچی داشته باشد حتی از بیرون دستگیره ندارد . پنجره های هیدن ونت پس از اجرا زیبایی خاصی به نمای ساختمان می دهد در پنجره های هیدن ونت از داخل پروفیل لنگه یکپارچه می باشد زهوار لنگه بازشو از سمت راست بیرون پنجره نصب می گردد که روی زهوار لاستیک خاصی نصب شده و این لاستیک پشت لبه فریم رفته و این لاستیک همچنین باعث آببندی پایین لنگه و فریم نیز می شود.
در پنجره های هیدن ونت فقط مکان شیشه با ضخامت ۲۴ میل امکان پذیر بوده و نمی توان از شیشه با ضخامت های بیشتر استفاده کرد می توان مثال پنجره های کشویی TS77و TS94 را نیز برای این پنجره نیز به کار برد که به دلیل خاص بودن زهوار این ۳ سری پنجره آلومینیومی امکان نصب شیشه ۲۴ میل را دارند. به همین دلیل در پنجره های هیدن ونت نمی توان از شیشه هایی با ضخامت بالاتر از ۲۴ میل استفاده کرد بطور مثال از شیشه های لمینت سکوریت با ضخامت های بالا یا شیشه های کرکره دار بدلیل ضخامت ۳۴ میلیمتر امکان پذیر نمی باشد .
در پنجره های هیدن ونت مانند تمامی آلومینیوم ها امکان استفاده از رنگ های الوان آنادایز ها و رنگ های سمباده ای و دکورال وجود دارد.