24
اسفند

پنجره آلومینیوم کشویی ترمال بریک

پنجره آلومینیوم کشویی ترمال بریک با عرض های مختلف تولید و قابل اجراست . در پنجره های کشویی با پهنای ۷۷-۹۴-۱۱۵-۱۴۳-۱۶۸ میلیمتر قابل اجراست که در ذیل مشخصات فنی و اجرایی این سری کشویی ها اشاره می گردد.

  1. پنجره کشویی TS77

پنجره کشویی TS77  که این پنجره به دو صورت TS77 ( دو ریل ) و MTS 77 ( منوریل ) قابل اجراست  عرض فریم ۷۷ میلیمتر و عرض لنگه بازشو ۳۸ میلیمتر و عمدتاً ضخامت دیوار این پروفیل ۱.۳ میلیمتر می باشد. ضخامت شیشه اجرایی ۱۸ الی ۲۴ میلیمتر و جهت درزبندی و آبندب از لاستیک Epdm و پرز مویی ( فرچه مویی ) استفاده می گردد در پنجره های کشویی TS77  که هر دو لنگه آن قابل جابه جایی است می توان بر روی هر دو لنگه غلطک نصب شود و هر دو لنگه حرکت کشویی داشته باشد و می توان فقط یک لنگه غلطک نصب شود و لنگه دیگر با نگهدارنده خاصی  به فریم ثابت شود در پنجره های کشویی TS77  امکان استفاده از قاب ۳ ریل امکان پذیر بوده بطوریکه ۲ لنگه در پنجره ۳ لنگه به طرفین جمع شده و روی یک لنگه قرار گرفته و دهانه ۲ برابر برای رفت و آمد ایجاد می کند. لنگه های بازشو این پنجره به دو طریق زهواردار و بدون زهوار قابل اجراست که در زهواردار می توان از فیکسر پانچی و فیکسر آلنی استفاده کرد ولی در لنگه های بازشو بدون زهوار فقط باید از فیکسر آلنی استفاده کرد. در پنجره های MTS77 یک لنگه کامل ثابت بوده و فقط یک لنگه قابل حرکت می باشد . مزیت پنجره های MTS 77  اول اینکه می توان در دهانه ثابت پنجره کشویی یک لنگه لولایی دوحالته و یا تک حالته استفاده کرد. در هر دو پنجره کشویی  TS77 و MTS77 امکان بازشو های دولنگه – سه لنگه و چهار لنگه وجود دارد ولی سه ریل فقط در TS77 امکان پذیر است در هر ۲ سری لنگه ها یکسان بوده و تحمل وزن تا ۷۰ Kg  را دارد البته استفاده از غلطک مناسب بسیار مهم می باشد.

  • پنجره کشویی TS94

این پنجره با پهنای قاب ۹۴ میلیمتر پهنای لنگه ۳۸ میلیمتر و با استفاده از فیکسر پانچی یا آلنی قابل اجراست. در روش مونتاژ لنگه و چهارچوب در سری ۹۴ و سری ۷۷ یکسان بوده و کشویی ۹۴ نیز مانند TS77 هم لنگه با زهوار و بدون زهوار قابل اجراست در این سری فقط دوریل موجود بوده و منوریل در TS94 تولید نشده ولی در TS94 نیز مانند TS77 امکان استفاده از قاب سه ریل امکان پذیر می باشد. در کشویی ۹۴ تحمل وزن تا ۱۰۰Kg  امکان پذیر است در پنجره ی سری ۹۴ می توان از بازشو های بزرگتری نسبت به سری ۷۷ استفاده کرد. در کشویی ۹۴ و ۷۷ در زمان استفاده از کتیبه پایین یا بالای پنجره قابی جداگانه با همان پهنا از پروفیل لولایی ساخته شده که در زیر یا بالای پنجره مونتاز می گردد.و در این دو سری امکان یکپارچه ساختن پنجره کشویی با کتیبه امکان پذیر نمی باشد. پروفیل سه ریل ۹۴ با پهنای ۱۴۶ میلیمتر و پروفیل سه ریل ۷۷ با پهنای ۱۲۸ میلیمتر قابل اجراست .

  • پنجره کشویی TS115 یا MTS115

پنجره کشویی TS 115 با پهنای فریم ۱۱۵ میلیمتر و پهنای بازشو ۴۵ میلیمتر با استفاده از لاستیک های Epdm و پرز مویی قابل تولید می باشد در کشویی ۱۱۵ امکان استفاده از قاب سه ریل با پهنای ۱۷۵ میلیمتر بوده که دهانه بزرگتری برای رفت آمد ایجاد می کند . پنجره های کشویی TS115 قابلیت نصب یراق لیفت اند اسلاید ۲۰۰Kg  و یا غلطک های معمولی دارد ولی در پنجره های کشویی ۱۱۵ امکان نصب یراق لیفن اند اسلاید ۳۰۰ Kg مقدور نمی باشد به همین خاطر در ابعاد بزرگ امکان ساخت پنجره ۱۱۵ میسر نبوده و می بایستی از کشویی TS143  که کاملا تخت بوده و از نظر ظاهری بسیار شبیه هم می باشد درصورتیکه ۷۷ و ۹۴ به تختی ۱۱۵ نبوده و در لنگه ها مقداری انحنا  دارد .

  • پنجره کشویی TS143 یا MTS143

این پروفیل با پهنای فریم ۱۴۳ میلیمتر و عرض لنگه ۷۰ میلیمتر با استفاده از لاستیک های Epdm و فرچه مویی و با استفاده از غلطک های خاص و یراق آلات لیفت اند اسلاید ۳۰۰ و ۴۰۰ kg  قابل اجراست ولی عمدتاً از یراق غلطک معمولی استفاده نشده و یراق آلات  عمده بازار که ۳۰۰ Kg   می باشد استفاده می شود . پنجره کشویی ۱۴۳ نیز امکان ۳ ریل شدن را  داشته و حتی می توان با پنجره کشویی ۱۴۳ پنجره های L شکل که بازشو آن در زاویه کار قرار داد را داراست پنجره های ۱۴۳ با تحمل وزن ۲۵۰ Kg  براحتی و روان بوده و حرکت آن برای کاربر بسیار راحت می باشد . پنجره های ۱۴۳ را می توان در شرایط خاصی بصورت دفنی نیز اجرا کرد. در پنجره کشویی MTS 143  طبق توضیح قبلی یک لنگه ثابت  و فقط یک لنگه کشویی حرکت می کند . درصورت استفاده از روکوب دور پنجره در تمامی پنجره های کشویی باید از روکوب های پیچی در بغل فریم استفاده کرد و این فریم ها بصورت روکوب فابریک ( همانند لولایی ها ) ندارد و روکوب پس از ساخت فریم دور آن پیچ می شود.

  • پنجره کشویی TS168

این پروفیل تولید جدید شرکت آکپا بوده و این پروفیل بنام دفنی معروف بوده و قابلیت این را دارد که بصورت هم سطح با کف اجرا شود این سری پروفیل با پهنای قاب ۱۶۸ میلیمتر و قاب سه ریل با پهنای ۲۵۸ میلیمتر و پهنای لنگه ۷۰ میلیمتر قابل اجراست.