خصوصیات پنجره دوجداره آلومینیومی
04
خرداد

مقالات تخصصی درب و پنجره آلومینیومی

مقالات تخصصی درب و پنجره آلومینیومی

استقامت پنجره: با توجه به استحکام کششی بیشتر قاب آلومینیومی، این پنجره‌ها استقامت و قدرت بیشتری در تحمل بار و شرایط خاص آب و هوایی دارا هستند.
تفاوت در عایق‌بندی: با توجه به ویژگی‌های پروفیل upvc در مقایسه با آلومینیوم پنجره‌های upvc عایق‌های صوتی و حرارتی بهتری محسوب می‌شوند
تنوع پروفیل و زیبایی در رنگ‌بندی: قاب پی‌وی‌سی ویستابت دارای دو قاب ۶ و ۷ سانتی‌متری است در حالیکه قاب آلومینیومی دارای تنوع قاب از ۴ تا ۱۵ سانتی‌متر است تنوع فریم‌ها در آلومینیوم بیشتر از upvc است و همچنین به دلیل آنادایز شد پروفیل‌های آلومینیومی این پنجره‌ها از زیبایی بالایی برخوردار هستند.
تفاوت ابعاد بازشو: با توجه به استحکام و سایزهای پروفیل آلومینیوم امکان ساخت پنجره‌هایی با ابعاد بزرگتر وجود دارد که باعث می‌شود ابعاد بازشو در پنجره‌های آلومینیوم تنوع بیشتری داشته باشد.

انواع پروفیل‌های آلومینیوم

پروفیل پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک:

پروفیل‌های Thermal break  (با شکست حرارتی) پروفیل‌هایی هستند که از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله تیغه‌های پلی‌آمید به هم متصل می‌شوند، تشکیل شده‌اند.پلی‌آمید خواص مکانیکی خود را در حرارت‌های بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه یو وی حفظ می‌کند. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه‌های پلی‌آمید هستند. تیغه پلی آمید در پروفیل پنجره های آلومینیومی ترما بریک مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر می‌شود. نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک، جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس است.

پروفیل پنجره‌های آلومینیومی نرمال:

پروفیل‌های نرمال، پروفیل‌های آلومینیومی با همه ویژگی‌های ذکر شده درباره آلومینیوم است که فاقد قطعات پلی‌آمید است و در مقایسه با نوع ترمال ویژگی‌های عایق بودن را کمتر داراست. همچنین استقامت کمتری در مقایسه با پروفیل‌های ترمال بریک دارند.

ویژگی‌های پنجره دوجداره آلومینیوم:

مقاومت: فریم آلومینیومی مقاوم‌تر از فریم‌های ساخته شده از چوب‌های و یا آهن و یو‌پی‌وی‌سی و همچنین ارزان‌تر است. و میزان انقباض و انبساط کمتری در مقایسه با متریال نام‌برده داراست. همچنین در مقابل تغییر رنگ و تابش آفتاب وبارش باران و آلودگی هوا و گرد و غبار مقاوم است و غیر قابل اشتعال است. پنجره دوجداره آلومینیومی از نظر مقاومت در برابر رطوبت، در و پنجره آلومینیومی قابل رقابت با فولاد ضد زنگ و یا فایبرگلاس است. در و پنجره‌های آلومینیومی عایق صوتی و حرارتی مناسبی هم محسوب می‌شوند. پنجره‌های آلومینیومی تا ۶۰ درصد در مقابل گرما و سرما عایق حرارتی هستند.  همه این عوامل باعث می‌شود طول عمر پنجره‌های آلومینیومی افزایش پیدا کند و همین عوامل، تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی را با upvc به صرفه می‌کند.

اکثر فریم‌های آلومینیومی با پوششی از اکسید به فروش می‌رسند. این پوشش قادر به از بین بردن مشکل خوردگی و سوراخ شدن فریم می‌شود که موجب می‌شود فریم پروفیل نسبت به رطوبت، ایمن شود. لذا در و  پنجره آلومینیومی انتخابی ایده‌آل برای درهای بیرونی است که باید در برابر شرایط آب و هوایی خارجی مقاومت کنند. همچنین چارچوب در‌های چوبی در مقابل رطوبت ایمن نیست و در فلزی نیز دچار خش و خوردگی می‌شود.

قدرت پنجره آلومینیومی: با توجه به استحکام کششی بیشتر، قاب آلومینیومی نازک‌تر در مقایسه با دیگر فریم‌ها، درب محکم‌تری را فراهم می کند. وزن پنجره آلومینیومی یک سوم پنجره‌های آهنی است.همچنین نسبت وزن به استحکام استثنایی است.

نصب آسان پنجره آلومینیومی: درب آلومینیومی بسیار سبک‌تر از فریم درهای معمولی است. سبک وزن بودن طبیعی این درها نصب آن را آسان‌تر می‌کند.

حفظ و نگهداری آسان: نگهداری و حفاظت از در و پنجره آلومینیوم راحت است. چنین فریم‌هایی را می توان به طور مرتب با اسفنج مرطوب پاک کرد. معمولا نیازی به نقاشی‌های منظم و یا رنگ‌آمیزی برای حفظ ظاهر سطح آلومینیوم وجود ندارد.

 زیبایی و تنوع رنگی: در و پنجره‌های آلومینیومی تنوع بسیار بالایی در رنگ‌آمیزی دارند همچنین در پنجره‌های آنادایز شده از زیبایی بالایی برخوردار هستند.

مقایسه پنجره های آلومینیومی با UPVC

مزایای استفاده از پنجره upvc

اگر به دنبال شیشه‌های دوجداره و سه جداره برای عایق‌بندی ساختمان خود هستید، پنجره‌های upvc گزینه خوبی برای شما هستند. برخی از مزایای این پنجره‌ها:

  • این پنجره‌ها عایق خوبی برای حرارت محسوب می‌شوند، می‌توانید با این انتخاب در هزینه‌های حرارتی خود در تابستان و زمستان صرفه‌جویی کنید.
  • پنجره‌های upvc به سرعت و آسان، نصب می‌شوند.
  • Upvc دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است؛ طرح چوب، لمینیت و رنگ‌آمیزی متنوع به شما امکان طراحی و انتخاب بیشتری خواهد داد.
  • قیمت پنجره‌های upvc در مقایسه با آلومینیوم ارزانتر است.

پنجره آلومینیوم:

  • آلومینیوم متریال قویتری در مقایسه با upvc است به این معنا که پنجره‌های آلومینیومی با ظاهر باریکتر می‌تواند با توجه به فریم‌های مختلف سطح بالایی از شیشه را تحمل می‌کند. به همین دلیل در ساختمان‌های تجاری و اداری بسیار محبوب است. همچنین برای پنجره‌های وسیع در خانه گزینه مناسبی است.
  • پنجره‌های آلومینیومی سازگار با محیط زیست هستند. به گونه‌ای قابل بازیافت هستند که آلومینیوم بازیافت شده بسیار با کیفیت است.
  • آلومینیوم انعطاف‌پذیری بیشتری در مقایسه با upvc داراست.
  • طیف رنگ‌های موجود در آلومینیوم شگفت‌انگیز است و امکان انتخاب را برای شما فراوان کرده است.
  • با توجه به آزمایش‌های متعددی که روی آلومینیوم انجام گرفته است این ماده مقاومت بسیار بالایی در شرایط خاص جوی داراست.

پروفیل پنجره های دوجداره آلومینیومی نرمال

  • در و پنجره‌های آلومینیومی نرمال که یک سیستم بسیار پیشرفته آلومینیومی است در انواع قالب‌های اختصاصی با مقاطع ۴۰ و۶۰ و رنگ‌های بسیار متنوع ساخته و نصب ‌می‌گردد .از امتیازات برجسته سیستم‌های اختصاصی مقاومت آنها در برابر عوامل جوی ، باران و بادهای شدید و نداشتن لرزش است . آب بندی و هوابندی کامل و جمع‌نشدن آب درهنگام بارندگی و گردوغبار در لبه پنجره‌های آلومینیومی نرمال از ویژگی‌های این محصول می‌باشد و به آسانی و سریع می‌توان آنها را تمیز کرد .
  • پروفیل پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک
  • پروفیل آلومینیومی ترمال بریک ماده عایقی است که در سمت خارجی چارچوب پنجره های آلومینیومی دوجداره قرار می گیرد. این مواد برای جلوگیری از جریان حرارتی که در مقاطع فلزی قاب ها اتاق می افتد ضرورت داشته و پوشش حرارتی ساختمان را تشکیل می دهند. ماده ترمال بریک که مانع از هدایت حرارت می شود برای جدا کردن دو متریال یا دو سازه که دارای هدایت حرارتی بالایی هستند مورد استفاده قرار می گیرد.
  • درب و پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی دنیا محسوب می شود که در آن یک عایق باعث شده است تا ارتباط آلومینیومی از سطح بیرونی با درونی قطع گردد. قابلیت دیگر این درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بر یک عایق بندی صددرصدی فضای درونی ساختمان است. لازم به ذکر است که پروفیل ترمال بریک آلومینیومی در عین زیبایی و ظرافت تمامی قابلیت های پنجره های یو پی وی سی را نیز دارا می باشد.
  • مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک
  • مقاوم در برابر فشار باد در عین سبکی
  • مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار
  • زیبایی فوق العاده ، تنوع رنگ زیاد
  • غیر قابل اشتعال
  • عایق صوتی
  • عایق رطوبتی و حرارتی
  • ایمن در مقابل سرقت و زلزله
  • مقاوم در مقابل تغییر رنگ و تابش آفتاب وبارش باران
  •  
  • چرا باید از گالوانیزه در دوجداره آلومینیومی استفاده کنیم؟

استفاده از گالوانیزه برای استحکام بخشی و همچنین تحمل بارهای دینامیکی و استاتیکی وارد شده (شامل بارهای خارج و بارهای مستقیم) به پنجره از الزامات غیر قابل انکار سیستم پنجره های دوجداره می باشد و اینکه ادعا می شود میتوان برای پروفیلی خاص از گالوانیزه استفاده نکرد،بی پایه و اساس بوده و هیچ پشتوانه فنی علمی و یا استانداردی ندارد و در هیچ یک از استانداردهای تدوین شده چه در ایران و چه در سایر کشورها چنین موضوعی وجود ندارد.

معایب و مزایای پنجره دوجداره آلومینیوم

از نظر مقاومت در برابر رطوبت، درب آلومینیومی قابل رقابت با فولاد ضد زنگ و یا فایبر گلاس است.

اکثر فریم های آلومینیومی با پوششی از اکسید در خرده فروشی ها به فروش میرسند.

این پوشش قادر به از بین بردن مشکل خوردگی و سوراخ شدن فریم درب است که موجب میشود فریم درب نسبت به رطوبت و بی توجهی که در نگهداری از آن ممکن است صورت بگیرد، ایمن شود.

لذا درب آلومینیومی انتخابی ایده آل برای درهای بیرونی است که باید در برابر شرایط آب و هوایی خارجی مقاومت کنند.

چارچوب درب های چوبی در مقابل رطوبت ایمن نیست و درب فلزی نیز دچار خش و خوردگی می شود.

قدرت بیشتر پنجره آلومینیوم

با توجه به استحکام کششی بیشتر، قاب آلومینیومی نازک تر در مقایسه با دیگر فریم ها، درب محکم تری را فراهم می کند.

فریم آلومینیومی مقاوم تر از فریم های ساخته شده از چوب های جنگلی و یا آهن و مس و همچنین ارزان تر است.

نصب آسانتر پنجره آلومینیومی

درب آلومینیومی بسیار سبک تر از فریم دربهای معمولی است. سبک وزن بودن طبیعی این دربها نصب آن را آسان تر میکند.

حفظ و نگهداری راحت تر پنجره الومینیوم

نگهداری و حفاظت از درب الومینیوم راحت تر است.

چنین فریمهایی را می توان به طور مرتب با اسفنج مرطوب پاک کرد.

معمولا نیازی به نقاشی های منظم و یا رنگ آمیزی برای حفظ ظاهر سطح الومینیوم وجود ندارد

مقایسه پنجره های آلومینیومی با UPVC

آلومینیوم رسانای گرماست و حرارت را به خوبی از خود عبور می دهد.

مثلا در ساخت رادیاتورهای ساختمان که برای گرمایش استفاده می شود از آلومینیوم استفاده می کنند.

استفاده از پنجره های آلومینیومی باعث می شود که حرارت داخل خانه و محل کار به آسانی به بیرون رود و اتلاف انرژی بسیار زیادی بوجود بیاید.

برای حل این مشکلات کارخانه های تولیدکننده پنجره های آلومینیومی از جمله شرکت درب و پنجره دوجداره چهلستون ، به درب و پنجره خود ماده ای به نام ترمال بریک – Thermal Break اضافه می کنند. اضافه کردن این ماده به فریم پنجره اگرچه باعث افزایش میزان عایق بودن پنجره می شود ، اما یکپارچگی فریم پنجره را از بین می برد.

علت این امر تفاوت انسجام و محکمی این ماده با آلومینیوم است. اما بزرگترین مشکل این راهکار ، افزایش قیمت بسیار زیاد این نوع از پنجره های آلومینیومی است.

در مقابل وینیل به طور طبیعی عایق حرارت است. در سرمای زمستان فریم پنجره های شما همچنان گرم می ماند و اجازه خارج شدن هوای مطبوع خانه به بیرون را نمی دهد.

یکی از خصوصیات ویژه پنجره های UPVC امکان ساخت پنجره از پروفیل های چند حفره ای – Multi Chambered است که این حفره ها باعث تقویت بیشتر عایق بودن پنجره می شود.

حفره ها در پنجره جنس وینیل با عایق مخصوصی احاطه شده است که برخلاف حالت حفره ها در پنجره های آلومینیومی ، هوای بیرون را به داخل انتقال نمی دهد.