05
مارس

الزامات فنی تولید پنجره دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی

در الزامات فنی تولید پنجره دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی باید موارد زیر دقت کرد

  1. فضای انبار ( چیدمان پروفیل )
  2. فضای تولید و مونتاژ
  3. بارگیری و حمل کالای ساخته شده
  1. فضای انبار

پس از تخلیه پروفیل آلومینیومی و یو پی وی سی این پروفیل ها می بایستی در مکان های از پیش مشخص شده انبار شود عمدتا پروفیل ها یا در طبقات آهنی ( قفسه بندی آهن ) انبارشده و یا به دلیل بالا بودن حجم پروفیل بر روی زمین قرار می گیرد قرار می گیرد در ایجاد قفسه  بندی جهت انبارش پروفیل باید به موارد زیر دقت شده  ابتدا قفسه بندی از جنس آهنی بار رعایت استاندارد های تحمل وزن به طول شاخه های پروفیل که عمدتا 6 متری می باشد قفسه بندی نیز به طول 6 متر بوده که در فاصله هر 75 سانتی متر باید زیر پروفیل را نگه داشته تا پروفیل ها در زمان انبارش دچار خمیدگی و تغییر شکل نگردد پس از رعایت فاصله 75 سانتی متری  ما بین پله ها قفسه بندی در ساخت و مونتاژ با کیفیت موثر می باشد به طوریکه اگر پروفیل های آلومینیومی و یو پی وی سی دچار مقداری خمیدگی شود در مونتاژ پنجره ای با کیفیت نخواهیم داشت مطلب بعدی در انبارش در قفسه قفسه آهنی باید روکش خاصی از جنس چوب یا لاستیک روی لاستیک های آهنی زیر پروفیل نصب شود تا براثر استحکام پروفیل های آلومینیومی و یو پی وی سی بر روی قفسه پروفیل های آلومینیومی دچار خط کش و آسیب نشود در انبارش پروفیل آلومینیوم و یو پی وی سی بر روی زمین نیز همانند قفسه بندی های آهنی باید بر روی زمین به فاصله هر 75 سانتی متر پروفیلی سخت که روکش چوبی و یا لاستیک روی آن نصب شده باشد قرار گرفته و پروفیل ها از سطح زمین حدود 10 سانتی متر بالاتر قرار گرفته و رعایت تراز بودن پایه های زیر پروفیل بسیار مهم بوده که در صورت تراز نبودن سطح زیر پروفیل های آلومینیومی و یو پی وی سی باز هم دچار خمیدگی می شوند در صورت انبار پروفیل های الومینیومی و یو پی وی سی در فضای باز حتما سقف بصورتی اجرا شود که در هیچ ساعتی از طول شبانه روز پروفیل ها در معرض تابش آفتاب قرار نگیرد و همچنین پوششی جهت جلوگیری از تماس آلودگی های محیطی و بازران استفاده شود تابش نور خورشید بر روی پروفیل های آلومینیومی و یو پی وی سی به مرور زمان باعث می شود لیبل های روی پروفیل ها بسختی از پروفیل ها جدا شود.

در زمان انبارش پروفیل باید دقت داشت تا پروفیل ها از نزدیک با دستگاه برش  دپو شود تا بر اثر جابجایی زیاد دچار آسیب نشوند.

  • فضای تولید و مونتاژ

در فضای تولید و مونتاژ پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی مهمترین اقدام ایجاد میزها و قفسه های خاص آهنی با کاورکشی چوبی یا لاستیکی بوده که پس از برش پروفیل ها دچار خط و خش و سائیدگی و آسیب نشوند. پس از برش جداسازی پلیسه های پروفیل برش خورده از روی مقاطع بسیار مهم بوده به طوریکه پلیسه ها می تواند باعث آسیب خط و خش بر پروفیل های آلومینیومی و یو پی وی سی می شود. پس از برش پروفیل آلومینیومی و یو پی وی سی ایجاد ایجاد راه آب ( شیار تخلیه ) در هر بخش از قاب یا بازشو ها ی پنجره آلومینیومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از نوار های درزبندی ( لاستیک ) Epdm در مونتاژ با کیفیت بسیار موثر بوده بطوریکه در صورت عدم استفاده از لاستیک Epdm لاستیک های متفرقه دچار پوسیدگی و ترک خوردگی شده و پنجره را از عایق بودن خارج می نماید تمامی مراحل مونتاژ اعم از برش لاستیک کشی جاقفلی آبچکان بر روی میز های مخصوص مونتاژ انجام شده که در صورت کاور نبودن پروفیل های آلومینیومی و یو پی وی سی دچار آسیب می شوند . در زمان تبدیل پروفیل ها به قاب های آلومینیومی باید حتما از چسب های دو جزئی پلی اورتان و دستگاه پانچ جهت محکم شدن قاب ها استفاده شود. در فضای تولید پس از مونتاژبا کیفیت پنجره ها با یراق آلات استاندارد نوبت به بسته بندی می شود که با نایلون های دور پیچ خاصی بسته بندی می شود. در زمان انبار پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی ساخته شده باید در محلی بصورت ایستاده و با شیب بسیار کم به دیوار یا قفسه چیدمان شود . در زمان بارگیری دقت در جابجایی جدا نشدن بسته بندی پنجره و در زمان قرارگیری پنجره ها در ماشین های باربری طناب کشی و فاصله از بدنه ماشین ها بسیار مهم می باشد و پنجره باید بصورتی خاص در ماشین قرار گرفته تا در زمان حرکت ماشین باعث تکان خوردن پنجره ها و استحکاک به بدنه و همدیگر نشود.