25
يناير

تفاوت پنجره آلومینیومی کشویی و لیفت اند اسلاید

پروفیل TS143 و MTS143
پروفیل TS143 و MTS143

تفاوت هایی در این دو نوع پنجره کشویی آلومینیومی معمولی و کشویی لیفت اند اسلاید وجود دارد .
1) در پنجره های آلومینیوم کشویی معمولی جهت درزبندی دور پنجره ها از پرزمویی (فریم مویی) بجای لاستیک استفاده شده تا استحکاک بازشوو قاب را در حین حرکت به حداقل برساند.
استفاده از لاستیک در این نوع پنجره های کشویی باعثرمی شود لاستیک نصب شده در دور پنجره بازشو ، با فریم درگیری کامل داشته باشد و اجازه نمی دهد پنجره بازشو حرکت روانی داشته باشد . به همین دلیل وجود پرز مویی در پنجره های کشویی معمولی در مقایسه با کشویی های لیفت اند اسلاید که از لاستیک استفاده می شود عایق ضعیف تری دارند.
در پنجره های کشویی لیفت اند اسلاید بجای پرز مویی (فرچه مویی) از لاستیک های خاص لبه دار استفاده می گردد و دلیل درگیرنبودن لاستیک با فریم در این نوع پنجره ها نصب یراق Lift می باشدیراق Lift در زمان باز کردندستگیره به صورت جک بازشو را یک سانتی متر بالا می برد و این بالا رفتن لنگه باعث می شود لاستیک ها درگیری خود را از فریم بردارند و هیچ گونه استحکاکی وجود نداشته باشد و پنجره بسیار روان حرکت کند به همین دلیل پنجره های Lift از عایق بهتری نسبت به کشویی های معمولی برخوردار هستند.

2) دومین تفاوت بین پنجره های کشویی معمولی و Lift در پهنای پروفیل می باشد . در یراق آلات Lift ( لیفت اند اسلاید) دو قرقره در زیر درب به یکدیگر اتصال داشته و در زمان حرکت دستگیره دو غلطک به صورت جک ، بازشو را به طرف بالا برده تا درگیری لاستیک از روی قاب برداشته شود. تحمل وزن غلطک های لیفت 200-300 و400 کیلوگرمی بوده که فقط در پنجره های آلومینیومی با پهنای خاص 115-135-143 میلیمتری قابل اجراست درصورتیکه پنجره کشویی معمولی با پهناهای 60-77-94 فقط غلطک با تحمل وزن 90-130-200 کیلوگرمی نصب می گردد. به همین دلیل پنجره های کشویی با ابعاد بزرگ باید از یراق آلات Lift و تبعاً از آلومینیوم 135 میلیمتر یا 143 استفاده شود.

در ابعاد بزرگ درب و پنجره های کشویی آلومینیومی ابتدا به دلیل ارتفاع و عرض زیاد پروفیل ها و سپس به دلیل وزن زیاد بازشو می بایستی از پنجره های آلومینیوم با پهنای و یراق آلات لیفت اند اسلاید استفاده شود.

پروفیل TS77پروفیل TS115