11
أبريل

درب های شیشه ای لولایی و کشویی

درب های شیشه ای لولایی این نوع درب ها از قاب آلومینیومی خاص استفاده شده و بازشو این درب ها تنها شیشه ۱۰ میل سکوریت بوده البته در مواردی میتوان از شیشه های ۱۰ میل یا ۱۲ میل لمینت نیز استفاده کرد و هیچ گونه قاب یا کلافی بازشو ندارد. موارد استفاده درب های شیشه ای با قاب دور ، درب دوش ها جداسازی فضای حمام درب اصلی حمام ، درب سونا بخار ، در جداسازی های اداری (پارتیشن های اداری ) و اکثر درب های عمومی با رنگ بندی شیشه های مختلف قابل اجرا می باشد درب های شیشه ای باتوجه به زیبایی که دارد کاربرد بسیار بالایی در لابی ها نیز دارد . جهت بازشو درب های شیشه ای میتوان از لولای هرزگرد یا لولای فنری نیز استفاده کرد. در لولای هرزگرد دقیقا مانند درب های اطاقی درب باید توسط کاربر بسته شود ولی در درب های شیشه ای با لولای فنری پس از باز کردن درب لولای فنری شیشه درب ها را می بندد. ولی عمدتا ورود استفاده در این درب های شیشه ای لولای هرزگرد می باشد. لولا ها از نوع استیل کرم و یا استیل رنگ مشکی استفاده می شود. درب های شیشه نسبت به ارتفاع و پهنای آن تعداد لولای نصب شده بر روی آن مشخص می شود ولی عمدتاً ۲ عدد لولا یکی از پایین با فاصله ۱۵ سانتی متر و دیگری از بالا با فاصله ۱۵ سانتی متر نصب می شود درصورتیکه ارتفاع و پهنای شیشه زیاد باشد تا ۴ لولا نیز جهت درب استفاده می شود. تعداد لولای بیشتر باعث بالا بردن استقامت لولا ها و عمق وزن شیشه می گردد. دستگیره و قفل های این نوع درب های شیشه ای می توان فقط از دستگیره های کششی ، تخم مرغی و یا دستگیره بلند استفاده کرد و چون امکان بسته شدن درب به تنهایی با دستگیره کششی نمی شود می بایستی از مگنت های مخصوص شیشه جهت بسته شدن درب استفاده کرد ولی اصولا در این نوع درب های شیشه ای در دستگیره های قفل دار ، کلیدخور معروف به دستگیره فرودگاهی استفاده می شود این نوع دستگیره مانند دستگیره درب های معمولی از دو طرف قابل باز و بسته شدن بوده و از طرف داخل توسط چفت و از بیرون با کلید قفل می گردد. در درب های لولایی شیشه ای عمدتاً از شیشه ۱۰ میل سکوریت استفاده می گردد ولی می توان با توجه به سنگین نشدن وزن بازشو از شیشه ۱۰ یا ۱۲ میل لمینت نیز استفاده کرد که درصوتیکه وزن بازشو زیاد شود نیاز به نصب لولای بیشتری میباشد رنگ شیشه ها نسبت به درخواست مشتری می توان از شیشه های فلوت ساده ، سوپر کلیر ساده، شیشه مات ساتینا ، اسپندرال مشکی ، طوسی ، سفید و حتی شیشه های با طراحی های خاص سندبلاست استفاده کرد و در انتخاب قاب دور درب از رنگ بندی های مختلف و لولا و دستگیره ها فقط از رنگ مشکی یا سیلور استفاده کرد درب های لولایی شیشه عمدتاً قاب در ۳ طرف استفاده شده و قید افقی پایین را ندارد تا بر اثر رفت و آمد یا عبور آب قید افقی مزاحمتی نداشته باشد البته به درخواست مشتری می تواند قید پایین را نیز اضافه کرد.
درب های لولایی شیشه ای به روش های دیگر نیز نصب می شود روش دیگر اینکه دور شیشه هیچ گونه قابی ندارد و شیشه ۱۰ میل سکوریت پس از نصب لولای فنری بر روی آن لولا مستقیم به دیوار نصب می شود و در این نوع درب های شیشه ای لولایی دور شیشه حدوداً ۱ تا ۲ سانتی متر باز می باشد و بدلیل فنری بودن لولا و قرار گرفتن شیشه در محل استاندارد خود فقط از دستگیره کششی استفاده می شود ولی امکان نصب دستگیره قفل دار روی آن می باشد و درز بین شیشه و دیوار را نیز می توان با درزبندی های پلاستیکی لبه دار مخصوص درزبندی نمود و در این نوع شیشه های لولایی نسبت به ارتفاع و پهنای شیشه وزن آن از تعداد لولاهای ۲ تا ۴عدد استفاده می شود.
در روش بعدی نصب درب های لولایی شیشه ای از لولاهایی بنام استوپ داخل کار استفاده می شود که پس از برش کف و گود کردن حدودی ۲۰ سانتی متر این فنر لولایی بنام استوپ داخل زمین قرار گرفته شیشه روی آن نصب و در بالا فقط توسط یک اولای هرزگرد مهار می شود این نوع درب شیشه لولایی عمدتاً اماکن عمومی پر رفت و آمد استفاده می گردد. این شیشه های با نام شیشه سکوریت مغازه ای یا شیشه فروشگاهی شناخته می شوند.
درب های کشویی شیشه ای : این نوع بازشو های کشویی مانند درب های لولایی شیشه ای کاربرد های مختلفی اعم از دور دوش ها جداسازی حمام، باکس دوش ، باکس حمام ، درب های ورودی که امکان نصب درب لولایی ندارند و مکان های مختلفی قابل استفاده می باشد درب های کشویی شیشه ای با ضخامت های مختلف شیشه از ۶ تا ۱۰ میلیمتر با غلطک های خاص قابل اجرا می باشد اولین نوع از درب های کشویی می توان از درب های کشویی با ضخامت شیشه ۶ میلیمتر نام برد . این نوع درب های کشویی با قاب دور آلومینیومی با غلطک های مخصوص کشویی شده به صورتیکه در داخل کار هیچ گونه آلومینیومی استفاده نمی شود این نوع درب های کشویی بیشتر در حمام ها بر روی زیردوشی و برای جداسازی مابین حمام و سرویس های بهاشتی استفاده می شود نوع دیگر درب های کشویی شیشه با شیشه های ۱۰ میل سکوریت این نوع درب ها بیشتر به جای درب های ورودی اصلی که امکان استفاده از درب لولایی وجود ندارد استفاده می گردد.
در درب های کشویی شیشه ای از غلطک های مختلف با طراحی های جدید استفاده شده که باعث زیبایی درب های کشویی شیشه نیز می شود درب های کشویی شیشه نیز مانند درب های لولایی شیشه می تواند قسمت ورودی، پروفیل پاخور داشته یا بدون پروفیل پاخور استفاده می گردد که عمدتاً در اماکن عمومی از بدون پاخور استفاده می شود. در تمامی درب های کشویی شیشه ای جهت درزبندی ما بین شیشه ها و بازشو از مقطعی پلاستیکی جهت آبندی و جلوگیری از نفوذ آب به خارج استفاده می گردد. درب های کشویی نوع دیگر در محل هایی مانند بین بالکن و سالن یا دور آلاچیق ها بوده که با استفاده از شیشه های ۱۰ میل سکوریت و بدون آلومینیوم ارتفاعی فقط در عرض های شیشه ریل آلومینیومی نصب می شود.