24
يناير

ضخامت شیشه دوجداره

double glazed window20

با توجه به مساحت زیاد شیشه در پنجره ها نسبت به پروفیل لذا شیشه یکی از مهمترین عوامل عایق صوتی و حرارتی پنجره ها می باشد و در انتخاب نوع شیشه دوجداره می بایست دقت زیاد انجام داد. شیشه با ضخامت 4 میل تا 10 میل در پنجره های ساختمان مصرف می گردد.در انتخاب ضخامت شیشه دوجداره اولین شرط انتخاب دولایه شیشه با ضخامت متفاوت است ، به طور مثال ( 4میل با 6 میل یا 6 میل با 8 میل ) . بدلیل شکست فرنکانس صدا ، شیشه دوجداره که هر دولایه آن از یک ضخامت استفاده شده فقط به اندازه  یک شیشه تک جداره در صداگیری موفق می باشد. برای تعیین شیشه پس از انتخاب دو لایه متفاوت باید به پهنای پروفیل و محل نصب آن جهت تعیین ضخامت لایه های شیشه توجه کرد که بهترین عایق صدا توسط شیشه های دوجداره که دارای یک لایه شیشه لمینت و یک لایه شیشه تک جداره می باشد ایجاد می گردد.

استفاده از شیشه های دوجداره با ضخامت 4 میل و 6 میل متداولترین نوع شیشه مصرفی می باشد بعد از آن استفاده از شیشه های سه جداره با ضخامت لایه های مختلف قابل اجراست. هرچقدر لایه های شیشه ضخیم تر و یا 3 جداره و لمینت با ضخامت های 10 میل یا 12 میل استفاده شود متعاقبا باید از لولا هایی با استحکام بالاتر و پروفیل هایی با پهنای بیشتر استفاده شود.

اسپیسر

what is glassspacer

 

Spacer به معنای جداکننده و درزگیر است . اندازه درز بین شیشه‌ها از ۶ تا ۱۲ میلی‌متر تغییر می‌کند.معمولاً، ضخامت صفحه شیشه‌ای ۴ میلی‌متر است.  می‌توانید برای افزایش عایق‌بندی و یا کاهش سروصدا از شیشه ضخیم‌تر استفاده کنید.اسپیسر های پنجره از مواد مختلفی ساخته شده اند،  اسپیسرها معمولاً از فیبر  و یا فلز برای دوام بیشتر ساخته می‌شوند، همچنین از سازه‌ای فومی ساخته می‌شوند تا بازتاب حرارتی کمتری داشته باشند. آلومینیوم باعث کاهش بخار آب در داخل صفحات شیشه‌ای می‌شود. علت اصلی دوجداره این است که دو تکه شیشه، خانه را بهتر از یک‌تکه شیشه عایق‌بندی می‌کند.؟