11
أبريل

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

منظور از پنجره آلومینیومی ترمال بریک  شکست حرارتی در پروفیل های پنجره هابی دوجداره آلومینیومی می باشد. در درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک هر پروفیل در ۲ قسمت مجزا تولید شده و این ۲ قسمت با مواد پلی آمید که نوعی تسمه خاص قابل انعطاف مانند تسمه پلاستیکی است به یکدیگر متصل می گردد. پروفیل های ترمال بریک که توسط پلی آمید به یکدیگر متصل می گردد اجازه تبادل حرارت و سرما را از قسمت یکسان به داخل قطع کرده به صورتیکه پروفیل آلومینیومی ترمال بریک عایق حرارتی بسیار خوب برای ساخت درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک نسبت به پنجره های آلومینیومی ترمال بریک نسبت به پنجره های آلومینیومی نرمال است. لازم به ذکر است بجز عایق حرارتی و برودتی بودن بدلیل متصل شدن ۲ پروفیل به یکدیگر از استقامت بالاتری نیز برخوردار است . پنجره های آلومینیومی ترمال بریک تولیدی توسط شرکت پنجره دوجداره چهلستون را می توان در اشکال خاص نیز تولید کرد. پلی آمید قابل انحنا و اجازه می دهد در زمان خم پروفیل آلومینیوم پنجره شکل خاص و مورد نیاز و کاربر را ایجاد نماید در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک بجز عایق حرارتی و برودتی و استحکام پروفیل مزایای دیگر پنجره های ترمال بریک این است که ساخت پنجره های ترمال بریک با سایز بزرگ نمی توان از پروفیل نرمال و یا اختصاصی استفاده کرد و فقط باید از پروفیل پنجره ای ترمال بریک استفاده نمود. مزایای دیگر پنجره دوجداره  ترمال بریک نسبت به پنجره های آلومینیوم نرمال این است که پنجره های ترمال بریک قابلیت نصب شیشه با ضخامت تا ۵ سانتی متر  یا 50 میلیمتر را دارد در صورتیکه در پنجره های آلومینیومی نرمال شیشه دوجداره نهایت تا ۲۵ میلیمتر قابل اجرا می باشد. عمدتاً در تمامی تولید کنندگان پروفیل ترمال بریک برای درب و پنجره های دوجداره این موضوع مشترک بوده که پروفیل های درب و پنجره ترمال بریک از قطعات با سایزها و شکل های مختلف و مدل های متنوع پنجره دوجداره تولید شده درصورتیکه در پروفیل های نرمال و اختصاصی نهایتاً ۲ شکل و ۳ پهنای پروفیل وجود دارد. شرکت پنجره دوجداره چهلستون با دپو اکثر مقاطع پروفیل های ترمال بریک آماده ساخت انواع پنجره برای انواع سلیقه های معماری همکاران عزیز می باشد. بنابراین خریداران پنجره های دوجداره آلومینیومی برای انتخاب شکل ها و پهناهای مختلف پنجره و مقاطع متنوع در سری پنجره های ترمال بریک دست باز تری برای این انتخاب دارند. با استفاده از پروفیل پنجره های آلومینیومی ترمال بریک از پهنای ۶ سانتی متری تا پهنای ۱۴ سانتی متر می توان شکل های خاصی از پنجره های ترمال بریک را اجرا کرد. حتی در نماهای کرتن وال نیز لامل های کرتنوال الومینیومی با خصوصیت ترمال بریک وجود دارد. همان طور که در بالا گفته شد پنجره های ترمال بریک از موادی بنام پلی آمید برای عایق شدن استفاده می کنند که این پلی امید با ضخامت و پهناهای مختلف قابل اجراست. پنجره های ترمال بریک در انواع پروفیل فلت (پروفیل صاف) و اشکال گرد و اشکال خاص چند خم بوده که نسبت به درخواست مشتری قابل اجرا می باشد بر روی پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک امکان نصب انواع دستگیره ها و لولاها وجود داشته و یراق آلات با کیفیت کمک بسیار زیادی به پنجره می نماید پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در انواع و اقسام پروفیل های آلومینیومی کشویی، لولایی، کرتنوال ، هیدن ونت ، محوری و غیره قابل اجرا می باشد پنجره های آلومینیوم ترمال بریک قابلیت نصب شیشه با ضخامت های مختلف را دارد.

درب و پنجره های دوجداره آلومینیوم ترمال بریک (thermal break) در مقابل تمامی مواد های اسیدی استقامت داشته و هیچ گونه تغییری از نظر شکل ظاهری و دفرمه شدن ندارد. همچنین امکان استفاده در پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک در پنجره های سایز بزرگ کشویی دفنی نیز امکان پذیر بوده و استقامت بالایی در مقابل وزن و فشار بار را دارد .

پنجره های آلومینیومی ترمال بریک از نظر زیبایی نیز بسیار در زیباسازی محیط موثر بوده و با رنگ بندی های خاصی که می توان بر روی پنجره های ترمال بریک انجام داد باعث هماهنگی پنجره آلومینیوم ترمال بریک با محیط اطراف خود می باشد . استفاده از لاستیک های درزبندی با جنس EPDM در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک باعث می شود عایق بندی این پنجره ها بسیار بالا بوده و کمک بسیار زیادی در عایق حرارتی برودتی این پنجره ها میکند

در پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک با استفاده از ۳ ردیف لاستیک درزبندی لاستیک دور لنگه بازشو لاستیک دور قاب و لاستیک کله غازی  یا کله اسبی مابین لنگه و بازشو عایق بندی پنجره های آلومینیومی ترمال بریک را تا حد بسیار زیادی بالا می برد.