florian van duyn awBsXJlakXk unsplash
11
Aug

چگونه ارزش یک خانه قدیمی را افزایش دهیم؟

چگونه ارزش یک خانه قدیمی را افزایش دهیم؟ ،، آیا در آینده نزدیک قصد فروش خانه قدیمی خود را دارید؟ در این صورت، اگر نسبت به برخی به‌روزرسانی‌ها اقدام کنید، این موضوع در نهایت به نفع شما خواهد بود. پروژه‌های بهسازی و بازسازی منازل می‌توانند هزینه‌بردار باشد، به همین دلیل است که اگر قصد دارید در این راه قدم بگذارید، باید مراقب باشید.

سرمایه‌گذاری بر روی دوجداره کردن

درب و پنجره های دوجداره، به دلایل خوبی به بحث روز تبدیل‌شده است. در اینجا نحوه کار آن آمده است: دو لایه شیشه با ذخیره انرژی، خانه شما را کارآمدتر می‌کنند. تخمین زده می‌شود با توجه به نوع خانه شما، می‌تواند چند میلیون تومان در سال برای شما صرفه‌جویی به همراه داشته باشد. ممکن است این رقم زیاد به نظر نرسد، اما اگر امنیت و ویژگی زیبایی‌شناسی را به آن اضافه کنید، متوجه ارزش آن برای سرمایه‌گذاری بلندمدت خواهید شد.

پنجره‌های تک جداره فقط دارای یک لایه محافظ هستند و در مقایسه با همتایان دوجداره خودشان، کارایی کمتری دارند. به‌علاوه، تک جداره خواص عایق‌بندی را ندارد و در مورد حرارت در فصل زمستان، کمکی نخواهد کرد. اگر واقعاً می‌خواهید ارزش پول خود را به دست آورید و واقعاً خانه خود را به یک بهشت بهره‌وری انرژی تبدیل کنید ، مطمئناً این روش خوبی است. در اینجا، بیشتر درباره مزایای پنجره های دوجداره یاد می‌گیرید.

گاراژ خود را به فضای نشیمن تبدیل کنید

اگر در حال حاضر فقط از گاراژ خود به‌عنوان انباری استفاده می‌کنید، بهتر است آن را به یک فضای نشیمن تبدیل کنید. علاوه بر این، هرگز خریدار خانه‌ای را پیدا نمی‌کنید که از فضای اضافی شکایت داشته باشند. اگر درست انجام شود، تبدیل گاراژ خود به یک فضای نشیمن می‌تواند ارزش خانه شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. درصورتی‌که در خانه خود اتاق کافی ندارید، این امر می‌تواند به طرز ویژه‌ای سودمند باشد.

مهم‌تر از همه، تبدیل گاراژ به این معنی است که در خانه شما کمترین اختلال ایجاد می‌شود و می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهید. با این‌وجود، اگر فضای پارکینگ کمی در اختیاردارید، توصیه نمی‌کنیم گاراژ خود را تبدیل کنید، این کار باعث می‌شود ارزش خانه شما کاهش یابد. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که چنین تبدیل‌هایی به مجوز نیاز دارند، از این‌رو اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام این کار، تمام مجوز‌های قانونی موردنیاز را حاصل کنید.

از طرف دیگر، اگر تبدیل گاراژ به دلیل محدودیت پارکینگ، برای شما گزینه‌ای غیرممکن است، بازسازی زیرزمین را در نظر بگیرید. این یک روش عالی برای استفاده از فضای موجود و خلاص شدن از شر وسایل ناخواسته است. البته اگر قادر به دریافت مجوز برای تبدیل گاراژ نیستید، می‌توانید با تبدیل اتاق زیرشیروانی نیز پیش بروید.

افزایش فضای زندگی به‌وسیله هنر

وقتی در مورد آن فکر می‌کنید، چیزی درباره هنر وجود ندارد که آن را دوست نداشته باشید. فضاهای روشن و درخشان هنگامی‌که از یک روز خوب تابستانی با خانواده خود لذت می‌برید، درخشش گرمی به قلب شما می‌بخشد. به‌علاوه، برخلاف گزینه‌های دیگر، طرح کلی خانه شما را به هم نمی‌ریزد. برای به دست آوردن بیشترین ارزش، اطمینان حاصل کنید که آثار هنری مطابق متناسب با خانه شما طراحی شده‌اند. طراحی ضعیف فضای زندگی ممکن است به کاهش ارزش ملک شما منجر شود.

مزیت دیگر اضافه کردن آثار هنری این است که می‌توانید برای کاربرد‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید. اگر شما عاشق طبیعت هستید، توصیه می‌کنیم از جداره هنری که زیبایی را با تجربه بیرونی و داخلی ترکیب می‌کنند استفاده کنید. می‌توانید از انتخاب‌های متعددی از قبیل خودتمیزکن یا کنترل‌کننده نور، متناسب با سبک زندگی خود استفاده کنید. اینجاست که بحث دوجداره کردن دوباره مطرح می‌شود زیرا این حداقل استاندارد اجازه داده شده است. اگر شما درباره زیبایی‌شناسی بیش‌ازحد محتاط هستید، می‌توانید قاب پنجره را نیز تغییر دهید و از بین آلومینیوم یا چوب انتخاب کنید. هنگام تصمیم‌گیری در چنین مواردی، حتماً با یک کارشناس خبره مشورت کنید. پنجره های دو جداره آلومینیومی گزینه خوبی از نظر زیبایی محسوب می شوند.

لوله‌کشی قدیمی خود را بررسی کنید

اگر چند سال است که در همان خانه زندگی می‌کنید، احتمالاً لوله‌کشی شما قدیمی و منسوخ شده‌اند. در این صورت، ممکن است بخواهید لوله‌کشی را به‌روز کنید یا جایگزین کنید تا از مشکلات جدی در آینده جلوگیری شود. لوله‌کشی یکی از اولین مواردی است که خریداران بالقوه هنگام خرید خانه در نظر می‌گیرند. تغییر رنگ آب، بوی ناخوشایند و کپک فقط چند علامت هستند که نشان می‌دهند باید لوله‌کشی خود را معاینه و تعمیر کنید.

درحالی‌که ما به شما توصیه می‌کنیم یک حرفه‌ای را برای بازرسی استخدام کنید، می‌توانید با بازرسی اولیه از لوله‌ها، تعمیرات ساده را انجام دهید. به یاد داشته باشید که قبل از شروع روند، یک جفت دستکش پلاستیکی بپوشید و یک چراغ‌قوه در دست بگیرید. به دنبال آسیب خوردگی یا جمع شدن مواد باشید، زیرا این‌ها همگی نقاط اصلی هستند. مشکلات نشتی و آب‌کشی نیز برخی از نشانه‌هایی است که شما باید تعمیر انجام دهید. اگر اوضاع به‌خوبی به نظر نمی‌رسد، باید با کسی تماس بگیرید تا لوله‌کشی را دوباره تعمیر کند.

اضافه کردن سقف جدید

نصب سقف جدید ممکن است یک سرمایه‌گذاری سنگین باشد، اما احتمالاً تأثیر بسزایی در ارزش، ظاهر و عملکرد خانه شما خواهد داشت. حتی اگر سقف سفالی شما هنوز فرسوده نشده باشد، شما هنوز هم باید جایگزین کردن آن را در جهت افزایش ارزش ملک در نظر بگیرید. نیازی به گفتن نیست، سقف جدید، امنیت مالی بیشتری را به صاحبان آینده خانه ارائه می‌دهد.

اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید برای تغییر در بام و ظاهر کلی خانه خود، تغییر کلی سقف را انتخاب کنید. بااین‌حال، این پروژه زمان‌بر است و ممکن است شما و خانواده شما را درحالی‌که ساخت‌وساز انجام می‌شود، وادار به بیرون رفتن از خانه کند.

به خاطر داشته باشید، بیشتر این پروژه‌های بهسازی خانه نیاز به یک سرمایه‌گذاری بزرگ دارند و تصمیماتی نیستند که به‌سادگی اتخاذ شوند. درصورتی‌که نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید. گروه متخصصان ماهر ما خوشحال خواهد شد که شما را از طریق این فرآیند راهنمایی کنند.