انواع پنجره برای ساختمان
29
شهریور

انواع پنجره برای ساختمان

انواع پنجره برای ساختمان وقتی به دنبال پنجره های جدید برای خانه خود هستید، گزینه های زیادی برای انتخاب، متناسب با سبک یا بودجه دلخواهتان خواهید داشت. هر نوع پنجره به منظور خاصی طراحی شده است. در ادامه لیستی از ۱۸ سبک پنجره مختلف با هزینه متوسط ​نصب، تصاویر مربوطه و کمی اطلاعات در رابطه با هریک از آنها، به منظور کمک به شما در تصمیم گیری، آورده شده است.

در ادامه لیستی از انواع پنجره راه مشاهده می کنید:

۱. پنجره یک طرفه

انواع پنجره برای ساختمانتفاوت اصلی بین یک پنجره یک طرفه با دو طرفه در نحوه حرکت بخش های مختلف آن است. با پنجره های یک طرفه، صفحه پنجره پایین یا بخش پایین به سمت بالا و پایین حرکت می کند و بخش فوقانی ثابت می ماند. این بدان معنی است که وقتی پنجره را باز می کنید، بخش بالا از داخل پوشیده است. جزئیات بیشتر در مورد پنجره های یک طرفه را اینجا ببینید.

۳. پنجره دو طرفه

windows advnw1
پنجره دو طرفه شبیه پنجره یک طرفه است، با این تفاوت که هم بخش تحتانی و هم بخش فوقانی متحرک بوده و تمیز کردن و نگهداری آن ها آسان است. انواع چوبی گران تر است. پنجره های دو طرفه یکی از پرطرفدارترین انواع پنجره ها هستند.

۳. پنجره قوسی

انواع پنجره برای ساختمان
قسمت بالایی پنجره های قوسی به شکل دایره بوده و به معماری و طراحی خانه زیبایی می بخشند. بیشتر پنجره های قوسی باز یا بسته نمی شوند و در قسمت بالای پنجره های استاندارد نصب می شوند که مسئول تهویه هوا هستند. البته برخی از پنجره های قوسی متحرک بوده و باز و بسته می شوند.

۴. پنجره های بازشو

awning windowپنجره های بازشو به این دلیل که وقتی باز هستند از ورود باران به خانه جلوگیری می کنند، برای آب و هوای ابری و بارانی انتخابی ایده آل هستند.

۵. پنجره های برجسته

Bay window23 e1458843805168پنجره های برجسته از یک سمت به طرف خارج بیرون زده و یک فضای کوچک داخلی در خانه ایجاد می کنند. پنجره برجسته به پنجره های مسطحی که در یک قاب زاویه دار قرار گرفته اند، تکیه می کند. هزینه نصب پنجره برجسته بیشتر است چراکه پنجره ای بزرگ است و نیاز به نصاب ماهر دارد. این پنجره ها، معمولاً از یک پنجره مرکزی و پنجره های کناری با زاویه ۳۰ تا ۴۰ درجه ساخته شده‌اند.

۶. پنجره کمانی

انواع پنجره برای ساختمان
پنجره های کمانی ظاهری منحی شکل و نیم دایره ای در قسمت خارجی خانه ایجاد می کنند. بسته به مقدار صفحات پنجره ای که می خواهید برای ایجاد پنجره  کمانی استفاده کنید، یک پنجره کمانی می تواند گرانتر از یک پنجره کامل باشد.

۷. پنجره لولادار

انواع پنجره برای ساختمان
پنجره های لولادار یا به سمت طرفین و یا به طرف بالا باز می شود. همانظور که در شکل زیر میبینید، یک پنجره معمولاً دارای یک صفحه در سمت چپ و یک صفحه در سمت راست است.

۸. پنجره خروجی

انواع پنجره برای ساختمان
پنجره های خروجی بیش از هر چیز به منظور ایمنی طراحی شده است. این نوع پنجره ها بیشتر برای مواقع ضروری مثل آتش سوزی که امکان خروج از در وجود ندارد طراحی شده است. پنجره های خروجی معمولاً در زیرزمین منزل شما نصب می شوند. در برخی از مناطق بر اساس قوانین ایمنی، از شما می خواهند تا یک پنجره خروجی در خانه خود نصب کنید .برای نصب صحیح یک پنجره خروجی ممکن است نیاز به حفاری باشد،

۹. پنجره گاردن

انواع پنجره برای ساختمان
پنجره های گاردن در اصل نوعی پنجره کوچک خلیجی هستند که برای گیاهان استفاده می شوند. علت نام گذاری این پنجره ها این است که مانند گلخانه های کوچک از داخل خانه بیرون زده اند.

۱۰. پنجره بلوک شیشه ای

glassblock 5
پنجره های بلوک شیشه ای اغلب به منظور افزایش جریان نور به بخشی از فضای داخلی خانه استفاده می شوند. معمولاً پنجره های بلوک شیشه ای مات بوده یا مزین به یک طرح نقش دار هستند که نور و حریم خصوصی را همزمان فراهم می کنند. آنها برای استفاده در حمام، زیرزمین و سایر فضاهای خصوصی ایده آل هستند.

۱۱. پنجره هاپر

hopper 3
پنجره های هاپر از بالا به سمت پایین باز می شوند. آنها از فضاهای جمع و جور به طور موثری استفاده می کنند، به همین دلیل معمولاً در زیرزمین یا حمام نصب می شوند. آنها همچنین عایق بسیار خوبی هستند، زیرا وقتی بسته هستند کاملا در قاب خود محکم قرار می گیرند.

۱۲. پنجره کرکره ای

انواع پنجره برای ساختمان
پنجره های کرکره ای (لوور) منحصر به فرد هستند. این پنجره ها توسط دنده هایی از فلز یا شیشه تقسیم بندی و به سادگی با لمس یک اهرم مثل پرده باز شده و راهی برای عبور هوا ایجاد میکنند.

۱۳. پنجره پیکچر

انواع پنجره برای ساختمان
چه منظره خارج از خانه شما حیاط خلوتی سرسبز باشد و چه یک رشته کوه، بهترین راه لذت بردن از آن، داشتن پنجره‌ای بزرگ و زیبا است. این پنجره ها ثابت بوده و باز نمی شوند. آن‌ها، هیچ گونه شکستگی یا قاب بندی قابل مشاهده ای ندارند و در نتیجه امکان لذت بردن از منظره ای زیبا را بدون هیچ گونه مانع فراهم می کنند.

۱۴. پنجره دایره ای

round windows
دایره، نیم دایره و بیضی از اشکال مختلف پنجره های دایره ای هستند که به زیبایی معماری خانه شما اضافه می کنند و به ویژه به آن نمایی تاریخی مانند دوران ویکتوریا یا گوتیک می بخشد.

۱۵. پنجره سقفی

skylight
اگر نور طبیعی بیشتری در خانه می خواهید اما به خاطر موقعیت دیوارها، انتخاب های محدودی دارید، پنجره های سقفی گزینه ای عالی برای شماست.

۱۶. پنجره کشویی

انواع پنجره برای ساختمان
پنجره های کشویی دارای دو قسمت هستند که معمولا یک قسمت به صورت افقی روی قسمت دیگر سر خورده و به این شکل باز و بسته می شوند. این پنجرخ ها معمولا در اندازه های بزرگ عرضه می شوند.

۱۷. پنجره طوفان

انواع پنجره برای ساختمان
پنجره های طوفانی نوعی پنجره خارجی هستند که درست در قاب پنجره فعلی شما نصب می شوند. پنجره های طوفان لایه مضاعفی برای جلوگیری از اتلاف گرما در وقت سرما دارند. این پنجره ها برای مناطقی که معمولاً هوای نامساعد دارند، بسیار مناسب هستند. این پنجره ها در مناطق ساحلی محبوب هستند.

۱۸. پنجره ترانسوم

انواع پنجره برای ساختماندر پنجره ها انواعی از پنجره های تزئینی هستند که به شکستن فضا کمک کرده و یا به یک نقطه کانونی، طراحی منحصر به فرد می بخشند. این پنجره ها در قسمت بالای درها در خانه های مجلل و یا گاهی در بالای سایر پنجره ها نصب می شوند. این پنجره ها زیبایی خاصی به خانه می بخشند. آنها معمولاً نیم دایره ای هستند، اما می توانند به شکل مربع یا مستطیل نیز باشند.

پنجره سفارشی

اگر فضایی دارید که انواع پنجره های استاندارد موجود را برای آن مناسب نمی‌دانید، می توانید پنجره دلخواه مورد نیاز خود را سفارش دهید. پنجره های سفارشی مطابق با ابعاد خانه شما ساخته می شوند.

سوالات متداول

سوال: معمول ترین پنجره های نصب شده کدام هستند؟

جواب: حدود ۱۸ نوع پنجره با سبک ها و هزینه های مختلف برای انتخاب وجود دارند که متداول ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • پنجره دو طرفه (دو بخش پنجره به صورت عمودی باز می شوند)
  • پنجره های لولادار (پنجره هایی مستطیلی شکل که با دسته به سمت بیرون باز می شوند)
  • پنجره پیکچر (پنجره های مربع ثابت بزرگ که باز نمی شوند، و برای دیدن منظره بیرون عالی هستند)
  • پنجره برجسته (سبکی چند پنجره ای که از به سمت بیرون برجسته بوده و به ویژه برای اتاق نشیمن انتخاب خوبی است)

هر نوع پنجره دارای مزیت خاصی است و صاحب خانه ها می توانند بعد از بررسی همه موارد، پنجره ای را که با بودجه و سبک خانه شان متناسب است انتخاب کنند.

سوال: چه عواملی بر هزینه نصب پنجره تأثیر می گذارند؟

جواب: فاکتور های متعددی بر مقدار هزینه تاثیرگذار خواهد بود. هزینه نصب انواع مختلف پنجره با توجه به نوع آن و نرخ های هر منطقه ، متفاوت خواهد بود.

  • نوع پنجره (دوطرفه، لولایی ،برجسته و غیره.)
  • اندازه پنجره (پنجره های بزرگتر گران‌تر هستند)
  • نوع قاب پنجره (آلومینیوم، چوب، وینیل، فایبرگلاس و غیره)
  • شیشه پنجره (کم مصرف، ضد صدا، دو جداره، پر شده با گاز آرگون و غیره)
  • دستمزد کارگر در منطقه شما (نوع منطقه، میزان تقاضا و غیره)