افزایش ارزش خانه پس از دوجداره کردن
02
شهریور

دوجداره کردن چقدر به ارزش ملک شما اضافه می‌کند؟

دوجداره کردن چقدر به ارزش ملک شما اضافه می‌کند؟  زمانی که به فروش خانه خود، یا فقط بازسازی آن فکر می‌کنید، چندین راه برای افزایش ارزش ملک شما وجود دارد. همچنین راه‌های نسبتاً ساده‌ای برای افزایش جذابیت خانه شما نیز وجود دارند.

برخی بهسازی‌های داخلی شامل سرویس دستشویی و حمام و آشپزخانه جدید هستند، در حالیه که پروژه‌های خارج از خانه نیز مهم می‌باشند. در اینجا شاید بخواهید نقاشی ساختمان و مسیر عبور ماشین را در نظر بگیرید. مورد دیگری که قابل‌ذکر است، پنجره دوجداره می‌باشد.

دوجداره کردن معمولاً به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بهسازی‌هایی که می‌توانید برای خانه در نظر بگیرید، شناخته می‌شود. حتی اگر هیچ‌وقت قصد فروش خانه را ندارید، اضافه کردن این ویژگی به خانه شما نه‌تنها هوشمندانه به نظر می‌رسد، بلکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی می‌شود.

هزینه دوجداره کردن

بایستی برای هر پنجره حداقل یک میلیون تومانی در نظر بگیرید. این مقدار به محل خرید پنجره و محل زندگی شما بستگی دارد. حدود ده میلیون تومان نیز برای تمام خانه در نظر داشته باشید، اگرچه آپارتمان‌های کوچک مشخصاً هزینه کمتری خواهند داشت. همچنین پنجره‌های کوچک هزینه را کاهش می‌دهند، اما بایستی عامل تعداد پنجره‌ها را نیز در نظر داشت.

هزینه پنجره‌های دیواری با افزایش تعداد صفحات، افزایش می‌یابد.

درحالی‌که هزینه اولیه زیاد به نظر می‌رسد، بایستی به خاطر داشته باشید که این پنجره‌ها تا ۲۰ سال عمر کرده و نیازی به جایگزین ندارند.

پیش از آنکه با هر شرکتی قرارداد نصب ببندید، بهتر است از همسایه‌های خود مشاوره بگیرید. آن‌ها خوشحال خواهند شد که به شما بگویند از کدام شرکت خرید کرده و از کدام‌یک دوری‌کنید.

پنجره‌های قدیمی را با چه چیزی جایگزین کنیم؟

معمولاً، پنجره‌ها باید با پنجره‌ هم سبک خودشان جایگزین شوند. اما دوجداره‌ها با استفاده از قوانین فعلی ساخت‌وساز و وابسته به محل خانه شما نصب می‌شوند. اگر خانه شما در محله ای لوکس تر شود، نمی‌توانید از پنجره‌های پلاستیکی استفاده کنید. در این صورت پنجره دوجداره آلومینیومی گزینه بهتریست.

امن‌تر و شیک

جاذبه کلی ساختمان را افزایش می‌دهد. به دلیل افزایش عایق بودن حرارتی، ساختمان شما در ماه‌های زمستان، دنج‌تر و گرم‌تر و در تابستان، راحت‌تر خواهد بود. متوجه کاهش سروصدای رفت‌وآمد ماشین‌ها، پیاده‌ها و همچنین کم شدن سروصدای هواپیما خواهید شد.

دوجداره‌ها طیف گسترده رنگ‌بندی دارند تا شما بتوانید مناسب با هر چیزی، حتی محل عبور ماشین خود آن‌ها را انتخاب کنید.

پنجره‌های جدید شامل قفل جدیدی هستند و محافظت بیشتری در برابر سرقت ایجاد می‌کنند. به دلیل تکنولوژی جدید، پنجره‌های جدید مستحکم‌تر از پنجره‌های قدیمی هستند. این موارد، ارزش آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری افزایش می‌دهند.

شیشه بیشتر، مزایای بیشتر

شما متوجه کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های انرژی خواهید شد. با دولایه شیشه‌ای، و یک فاصله‌انداز بین آن‌ها، گرما هرکجا که بخواهید، در خانه شما، خواهد ماند. سرما نیز نمی‌تواند داخل شود و محیط شما راحت و مناسب باقی خواهد ماند.

با استقاده از دو جداره کردن می توانید تا چند میلیون تومان در سال در زمینه مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

آسیب کمتر به اثاثیه

به دلیل عبور کمتر نور به اتاق، تمام اثاثیه و رنگ‌آمیزی‌ها محافظت بیشتری نسبت به پنجره‌های معمولی خواهند داشت. فرش‌ها و پرده‌ها نیز کمتر کدر می‌شوند.

چگالش کمتر

با استفاده از دوجداره، بخار آب کمتری بر روی پنجره‌های خانه شما ایجاد خواهد شد. مزیت سلامتی آن، نبود کپک در خانه است که بر روی تنفس تأثیر می‌گذارند. درصورتی‌که یکی از اعضای خانواده شما، مشکل تنفسی همانند آسم دارد، حتماً این مزیت را در نظر بگیرید.

صرفه‌جویی در قبوض

بیشتر کسانی که از دوجداره استفاده می‌کنند، می‌توانند تا ۴۴% از هزینه‌های انرژی خود را صرفه‌جویی کنند.

سکوت

متوجه این مطلب خواهید شد که سروصدای بیرونی با استفاده از دوجداره، به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد. پنجره یک سد بین شما و ترافیک و سایر سروصداها ایجاد می‌کند.

خانه شما را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند

مردمی که به دنبال خرید خانه هستند، خانه‌ای را که دارای پنجره دوجداره هست بیشتر انتخاب می‌کنند. این به این دلیل است که کار انجام‌شده است و نیازی نیست آن‌ها بلافاصله پس از اسباب‌کشی این کار انجام دهند. این اتفاق، خانه شما را مطلوب‌تر از خانه‌های بدون دوجداره می‌کند.

خریداران آینده‌نگر همچنین به دنبال خانه‌ای هستند که بهره‌وری انرژی مناسبی داشته باشند. بنابراین خانه‌هایی با پنجره دوجداره انتخاب بهتری برای آن‌ها می‌باشند.

چه مقدار به ارزش خانه اضافه می‌کند؟

تحقیقات نشان می‌دهند که با نصب دوجداره، به‌طور متوسط ۱۰% به ارزش یک خانه اضافه می‌شود. کاملاً ارزشش را دارد!

اگر در نظر بگیرید که دوجداره شما، اگر توسط شرکتی قابل‌اعتماد نصب‌شده باشد، با یک گارانتی چند ساله همراه می‌شود و ۲۰ سال دوام خواهد آورد. اگر برنامه‌ای برای فروش خانه خود دارید، این انتخاب عالی به نظر می‌رسد. همچنین اگر کسی بخواهد خانه بخرد، این انتخاب برای او مناسب‌تر است.

جمع‌بندی

درحالی‌که انتخاب نصب یا عدم نصب دوجداره، شخصی است، ولی مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است. نه‌تنها به نظر مرتب و هوشمندانه بوده و به ساختمان جذابیت می‌بخشد، بلکه با کاهش هزینه‌های انرژی شما، موجب صرفه‌جویی می‌شود.

ازنظر مالی، نصب دوجداره نسبت به زمان مورداستفاده آن، ارزان است. تمیز نگه داشتن آن راحت بوده و هیچ‌وقت نیازی به رنگ‌آمیزی ندارد.

می‌توانید رنگ پنجره‌های خود را با سایر قسمت‌های خانه مانند درب گاراژ هماهنگ کنید. با یک تعمیر کوچک، ۱۰% به ارزش خانه خود اضافه می‌کنید.

دوجداره می‌تواند تفاوت بین فروش و عدم فروش خانه باشد. در هرصورتی که بخواهید از خانه نقل مکان کنید یا در آن بمانید، مطمئنا ارزش خانه را افزایش می‌دهد.