صرفه جویی در انرژی با پنجره های جدید
11
اردیبهشت

صرفه جویی در انرژی با پنجره های جدید

صرفه جویی در انرژی با پنجره های جدید.. هیچ چیز بدتر از پنجره هایی نیست که عایق کاری مناسب نداشته باشند. وقتی که هوا سرد است متوجه آن خواهید شد. پنجره های نازک تک جداره یا حتی پنجره های دو جداره ضعیف به نظر میرسد که سرما را به داخل خانه راه میدهند.

این موضوع فقط در ناحیه شیشه ای است. اگر شما عایق کاری ضعیفی دور قاب بندی پنجره دارید یا اصلا عایق کاری ندارید، کل ناحیه پنجره این حس را میدهد که انگار پنجره باز است. هیچ تعجبی ندارد که وسیله گرمایشی شما دائما کار میکند و قبض های شما هر ماه بیشتر از انتظار بالا میرود.

آیا زمان نصب پنجره های جدید است؟ احتمالا. یک راه توجیه هزینه پنجره جدید این است که به خودتان بگویید که میتوانید هزینه پنجره را توسط صرفه جویی در انرژی هر ماه جبران کنید. اما ایا این واقعا درست است؟

آیا پنجره های جدید هزینه های خود را بازگشت خواهند داد؟

جایگزینی پنجره به معنای حذف قاب شیشه ای و نصب مجموعه ای جدید اما کوچکتر از در قاب خود پنجره است، که سپس در داخل قاب پنجره خانه تنظیم میشود.

معمولا، دور قاب بندی، عایق کاری هم میتواند انجام شود.

جایگزین کردن پنجره پروژه بسیار پر هزینه ای است. اما بعد که در نظر میگیرید که یک خانه میتواند ده پنجره یا بیشتر(که معمولا بیشتر است) داشته باشد، آن هزینه ناگهان بسیار افزایش می یابد.

یکی از راه های فروشندگان پنجره یا کمپانی های محلی نصب پنجره برای فروش محصولاتشان این است که ادعا کنند که هزینه پنجره ها با صرفه جویی در انرژی جبران میشود.

بیشتر تولید کنندگان اصلی پنجره چنین ادعاهایی ندارند. در عوض آن ها فقط بر روی انرژی صرفه جویی شده بدون در نظر گرفتن هزینه پنجره تمرکز میکنند.

 بنابراین، این استدلال چگونه کار میکند؟

یک فروشنده ممکن است بگوید که تحقیقات دولتی نشان داده با تعویض پنجره ها میتوانید در سال پس انداز کنید. با در نظر گرفتن یک قیمت متوسط، در مدت ده سال تقریبا هزینه پنجره ها را پرداخت کرده اید.

با در نظر گرفتن اینکه بسیاری از پنجره ها ضمانت نامه هایی تا ۲۰ سال برای شیشه و ۱۰ سال برای قطعات دارند، شما هنوز در منطقه امنی از سرمایه گذاری هستید.

در حالیکه این ارقام اساسا درست هستند، اما میتوانند از روش های خاصی بیشتر شوند به طوریکه شباهت کمی با واقعیت داشته باشند.

آنالیز مقرون به صرفه بودن تعویض پنجره

پنجره های جایگزین جدید در انرژی صرفه جویی میکنند و زمینه راحتی بیشتر شما را فراهم میکنند. این موضوع تا همین حد درست است. برنامه Energy Star آژانس محافظت از محیط زیست(EPA) تخمین میزند که به طور متوسط خانه ها در ایالات متحده با تعویض پنجره میتوانند در سال ۱۲۶$ تا ۴۶۵$ پس انداز کنند، اما این برای پنجره های تک جداره است که امروزه خانه های کمتری از آن دارند.

این رقم برای پنجره های دو جداره کمتر است: ۲۷$ تا ۱۱۱$ در سال با تعویض های واجد شرایط برنامه Energy Star، نه پنجره های ساختمانی جدید. وقتی در نظر بگیرید که اعداد هزینه های صرفه جویی شده در بالای مقیاس قرار دارند – ۴۶۵$ یا ۱۱۱$ – این استدلال ضعیف میشود، در حالیکه هزینه پنجره ها اغلب به حداقل رسانده میشود.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید اعداد EPA سالانه هستند. بر اساس برآورد های EPA بیشترین مقداری که میتوانید در مدت ۳۰ سال، یا در مدت زمان یک رهن معمولی، پس انداز کنید، ۱۳۹۵۰ $ است. این رقم بر اساس تعویض پنجره های تک جداره با دو جداره است.

شانون پیترسون واسیولوسکی در مقاله خود برای دپارتمان باستان شناسی و حفاظت تاریخی واشنگتن “پنجره ها: افسانه ها و واقعیت های کارآیی” تحلیل هزینه – فایده ای انجام داد.

او از نرم افزار RESFEN 3.1 آژانس محافظت از محیط زیست برای یک خانه آجری دو طبقه در نشویل، تنسی استفاده کرد. در سناریوی او خانه ۲۰ پنجره دارد و هزینه تعویض همه ی آن ها ۸۰۰۰ $ است. واسیولوسکی حتی تصدیق میکند که ۸۰۰۰ دلار براورد بسیار کمی است.

بر اساس برآورد های واسیولوسکی ، ۷۰ سال طول میکشد که صرفه جویی های انرژی هزینه تعویض پنجره ها را برای شما جبران کند. هفتاد سال بیش از مدت زمان ضمانت اکثر پنجره ها و امید به ماندگاری عملی انها – همچنین بیشتر از امید به زندگی خود شما – است.

صرفه جویی در هزینه ها واقعی است یا خیر ؟
صرفه جویی در انرژی با پنجره های جدید

جز در حالات شدید، هزینه پنجره های تعویض شده با هیچ منطقی توسط صرفه جویی انرژی جبران نمیشود. برای اینکه بتواند سرمایه شما را جبران کند، هزینه کل پنجره ها باید خیلی کم باشد (این موضوع احتمالا در ایران جبران پذیر است)، پنجره های فعلی باید بسیار خراب باشند(تک جداره و ناکارا از نظر انرژی) و در یک اب و هوای سرد زندگی کنید.