نحوه جلوگیری از ایجاد بخار بر روی پنجره دوجداره
21
مرداد

نحوه جلوگیری از ایجاد بخار بر روی پنجره دوجداره

نحوه جلوگیری از ایجاد بخار بر روی پنجره دوجداره  در شرکت ساخت پنجره دوجداره چهلستون، ما آگاه هستیم که ایجاد چگالش در پنجره دوجداره شما می‌تواند چقدر آزاردهنده باشد.

راه‌حل مشخص آن، خرید پنجره‌های جدید است و البته این چیزی است که ما می‌توانیم به آن کمک کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت‌های ما، با ما تماس بگیرید.

البته، ما کاملاً متوجه هستیم مواردی وجود دارند که کنار آمدن با پنجره فعلی‌تان، عملی‌ترین راه‌حل است.

امیدواریم، وقتی‌که این بلاگ را بخوانید، درک روشنی از نحوه تمیز کردن پنجره‌های دوجداره بخار گرفته به دست آورید.

پنجره‌های بخار گرفته: چرا این اتفاق می‌افتد؟

پیش از آن‌که در چگونگی تمیز کردن پنجره‌های بخار گرفته غرق شویم، اجازه دهید با کمی مسائل علمی شروع کنیم. پنجره‌های شما زمانی که یک سمت آن گرم و طرف دیگر آن سرد است، بخار گرفته می‌شوند. این نتیجه تبدیل بخارآب به حالت مایع در زمان برخورد آن به سطح سرد می‌باشد.

تابه‌حال متوجه بخار بر روی پنجره اتاق، در یک عصر زمستانی شده‌اید؟ موارد بالا دقیقه به همین دلیل است.

به همین دلیل، ما اکنون شما را با ده قدم در مورد چگونگی پاک کردن پنجره‌های دوجداره بخارآلود آشنا می‌کنیم.

  1. باز کردن پنجره

همان‌طور که به نظر می‌رسد، تهویه مناسب در منزل شما بهترین مکان برای شروع است. پنجره‌هایتان را در صورت امکان باز نگه‌دارید و اطمینان حاصل کنید که منافذ قطره‌ای داخل پنجره شما باز هستند. به‌ یاد داشته باشید، چگالش بر روی پنجره شما به این معنی است که احتمال چگالش در جای دیگری از ملک شما نیز وجود دارد.

  1. استفاده از فن‌های تهویه

آیا می‌دانید چهار نفر که در یک ملک ۳ خوابه زندگی می‌کنند، در هفته ۱۱۲ واحد رطوبتی حاصل از تنفس، پخت‌وپز، دوش گرفتن و جوشیدن کتری ایجاد می‌کنند؟ اگر به آن فکر کنید، مقداری بسیار سرسام‌آور است. برای کاهش این مقدار می‌توان اقدامات ساده‌ای انجام داد که یکی از آن‌ها، استفاده همیشگی از فن تهویه هنگام پخت‌وپز می‌باشد. آن‌ها دقیقه آنچه را که روی جعبه‌شان گفته‌شده انجام می‌دهند. آن‌ها، رطوبت اضافی را از محیط آشپزی خارج می‌کنند. ما پیشنهاد می‌کنیم تا فن تهویه خود را حتی پس از اتمام آشپزی روشن بگذارید تا رطوبت اضافی غیرقابل دید را خارج کند.

  1. بستن درب حمام

ما همگی علاقه داریم هرازگاهی حمام طولانی‌مدت داشته باشیم. یک حمام گرم پس از یک روز پراسترس، بسیار لذت بخش است. حتی برای بسیاری از افراد اولین چیزی که در صبح آنها را برای یک روز آماده می‌کند، یک حمام کوتاه است. هر ازگاهی، بعضی از ما خود را میهمان حمامی داغ می‌کنیم. این موارد چه چیز مشترکی دارند؟ بله، شما حدس زدید. آن‌ها باعث ایجاد بخار بر روی پنجره‌هایتان می‌شوند. مطمئن شوید که پنجره حمام تا حد امکان باز باشد، فن تهویه را روشن کنید و درب حمام را بسته نگه‌دارید تا از پخش شدن رطوبت در سایر نقاط خانه جلوگیری کنید.

  1. خشک کردن لباس‌های خود در خارج از خانه

می‌دانیم، می‌دانیم! اینجا ایران است، و همیشه مقدور نیست که لباس‌هایتان را خارج از خانه خشک‌کنید. آن روزهای خشک و پر باد، زمانی است که باید از فرصت استفاده کنید، و لباس‌های شسته شده را بیرون پهن کنید تا خشک شوند. اگر هوا به حد کافی مناسب نیست، سعی کنید لباس‌هایتان در یک اتاق با دری بسته و پنجره‌ای باز خشک‌کنید.

  1. قرار دادن فاصله‌ای بین اثاثیه و دیوارها

چه کسی می‌خواهد در خانه خود کپک داشته باشد! هیچ‌کس! نگه‌داشتن فاصله‌ای اندک بین دیوارها و اثاثیه شما می‌تواند مانع ایجاد آن شود. این کار باعث می‌شود جریان هوا از دیوارها حرکت کند و در تمام فضا بچرخد. به‌سادگی!

  1. پاک نگاه داشتن مجاری هوا

بله، این یکی واضح به نظر می‌رسد، ولی در رسیدن به هدف، حتی کوچک‌ترین چیزها نیز مفید هستند. شومینه‌ها و مجاری هوا باید تمیز باشند تا هوای موردنیاز در خانه شما جریان یابد.

  1. ثابت نگه داشتن دما

به‌خصوص در ماه‌های سرد زمستان، سعی کنید درجه حرارت ثابت را در خانه خود حفظ کنید. درواقع گردش هوای سرد است که باعث می‌شود هوای گرم رطوبت را آزاد کند. نگه‌داشتن ملک شما در دمای ثابت برای جلوگیری از پنجره‌های بخارآلود، بسیار مفید است.

  1. بستن درب غذا در هنگام آشپزی

نترسید، شما از یک بلاگ درباره چگونگی تمیز کردن پنجره دوجداره بخار گرفته به یک بلاگ درباره نکات آشپزی هدایت نشده‌‌اید. بسته نگه‌داشتن در قابلمه و کتری در هنگام آشپزی، راهی ساده و مؤثر برای اطمینان از این مسئله است که رطوبت از آن‌ها خارج نمی‌شود. ممکن است شما متوجه نشوید، ولی باز گذاشتن درب در هنگام آشپزی منجر به افزایش رطوبت شده و راه خود را به پنجره‌های شما پیدا می‌کند.

  1. بررسی پشت‌بام

مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری در پشت‌بام، یک علت شایع از مشکلات در بسیاری از خانه‌ها است و می‌تواند باعث افزایش چگالش در اطراف خانه شود. مراقب پشت‌بام خانه برای وجود نشتی آب باشید. مشخصاً، اگر نشتی وجود داشت، آن‌ها را به‌سرعت تعمیر کنید.

  1. بررسی ناودان‌ها و لوله‌ها

مطمئن شوید که ناودان‌ها و لوله‌ها آب را منتقل می‌کنند و هیچ آسیب و انسدادی وجود ندارد که باعث مرطوب شدن دیواره بیرونی شود.

به این نکات دقت کنید، و متوجه پیشرفت واضحی در کاهش چگالش بر روی پنجره‌های خود می‌شوید. حال که شما در حس و حال خواندن لیست ۱۰ نکته‌ای هستید، چرا مطلب ۱۰ مزیت دوجداره را نخوانید؟ متحیر خواهید شد!

ما از صمیم قلب امیدواریم که بلاگ ما مفید بوده باشد، و همواره آماده است تا به هر سؤالی که شما داشته باشید، جواب دهد.