پنجره های آلومینیومی یا چوبی
29
تیر

پنجره های آلومینیومی یا چوبی؟

پنجره های آلومینیومی یا چوبی؟ ما همواره بواسطه تبلیغات موجود، در رابطه با کیفیت بهتر پنجره های چوبی یا آلومینیومی، و انتخاب یک گزینه برای خرید نهائی، سردرگم خواهیم بود. اما واقعا چه کسی درست می گوید؟ واقعا کدامین محصول گزینه بهتری برای خرید خواهد بود؟

مختصات و ویژگی های پنجره های چوبی

یکی از ویژگی های قابل ملاحضه پنجره های چوبی، جذابیت بصری این محصول، به لحاظ زیبایی شناختی است. این پنجره ها، از ظریف کاری های خاصی در طراحی خود برخوردار بوده،  که میتوانند براحتی در هر خانه یا فضایی، بعنوان مولفه ای جذاب مورد استفاده قرار گیرند. از دیگر امتیازات این محصول، برتری آن در رابطه با جلوگیری از اتلاف انرژی در مقایسه با پنجره های آلومینیومی است. تحقیقات نشان داده اند که، پنجره های چوبی، به لطف برخورداری از عایق بندی طبیعی، با وجود برخورداری از قیمتی بالاتر، به لحاظ خرید و نصب، در مقایسه با محصولات آلومینیومی، از توانایی بمراتب بیشتری در صرفه جویی درهزینه های ناشی از مصرف انرژی برخوردارند.

مختصات و ویژگی های پنجره های آلومینیومی

یکی از مولفه های تاثیر گذار در انتخاب پنجره های آلومینیومی بعنوان گزینه ای نهایی برای خرید، قیمت پائینتر این محصولات در مقایسه با پنجره های چوبی است. طبق نظر سازندگان و طرفداران این محصول، خرید پنجره های آلومینیومی، به سه شکل، در تعدیل هزینه ها کمک خواهد کرد.

۱: ارزان تر از پنجره های چوبی هستند.

۲: از هزینه نصب بسیار کمتری در مقایسه با پنجره های چوبی برخوردارند.

۳: پنجره های آلومینیومی، تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند، و این در حالی است که ترمیم پنجره های چوبی، مستلزم صرف هزینه خواهد بود. از طرف دیگر، پنجره های آلومینیومی، بدلیل برخورداری از طیفی گسترده و متنوع از رنگ ها، فریم هایی براق و مینیمالیستی، گزینه ای ایده آل برای طراحی داخلی خانه های مدرن محسوب میشوند.

اما کدام گزینه در این بین برنده خواهد بود؟

با نگاهی اجمالی، با مزایا و معایب مختلفی در رابطه با این دو محصول مواجه خواهیم بود:

. پنجره های چوبی و آلومینیومی، هر کدام به نوبه خود، از جلوه ها و جذابیت های بصری خاصی برخوردار بوده، و این در حالی است که هر یک از این دو محصول، میتوانند برای خانه های مختلف، با نمایی متفاوت، گزینه ای بهتر محسوب شوند.

. پنجره های آلومینیومی، در مقایسه با پنجره های چوبی مقرون بصرفه تر بوده، و در عین حال به لحاظ کیفی و عایق حرارتی، از قرابت با پنجره های چوبی برخوردارند.

. پنجره های آلومینیومی، به تعمیر، رسیدگی و نگهداری چندانی احتیاج نداشته، اما با گذشت زمان دچار خوردگی میشوند. در حالیکه پنجره های چوبی برای طول عمر بیشتر، به رسیدگی و نگهداری نیاز دارند.

. اگر تمایل به خرید پنجره های چوبی دارید، و در عین حال از بودجه کافی برخوردار نیستید، میتوانید به خرید پنجره های آلومینیومی با نمای چوب اقدام نمائید. فارغ از نظر تولیدکنندگان، تلاش کنید که پنجره ای متناسب با خانه خود را انتخاب کنید. یقینا با انتخاب گزینه ای درست و با کیفیت، پشیمان و متضرر نخواهید شد.