چگونه از پنجره ها و در های خانه خود مراقبت کنیم؟
04
مرداد

چگونه از پنجره ها و در های خانه خود مراقبت کنیم؟

چگونه از پنجره ها و در های خانه خود مراقبت کنیم؟  هیچ شکی نیست که پنجره ها و درهای شما تحت شرایط سخت فراوانی قرار می گیرند. وقتی آنها با آب و هوای همیشه بی ثبات، درخشش خورشید به مدت یک دقیقه و سپس بارانهای سیل آسا سرو کار نداشته باشند می توانند در برابر آلودگی، کثیفی، باد و غیره مقاومت نمایند.

برای اینکه درها و پنجره های خود را به خوبی نو نگه دارید، از اینرو مهم است که مطمئن باشید از آنها به خوبی حفاظت و نگهداری می کنید. هر روز زمان کمی وقت گذاشتن کمک خواهد کرد درها و پنجره های خانه شما در ظاهر و کارکرد نسبت به روز گذشته تفاوت زیادی داشته باشد و همانطور کمک خواهد کرد طول عمر آنها افزایش یابد.

البته نکات عمومی وجود دارد که وقتی نوبت به مراقبت از پنجره ها و درهای خانه می رسد شما باید رعایت کنید. برای مثال، همیشه از تمیز کننده مناسب برای هر ماده ای استفاده کنید- هرگز از تمیز کننده شیشه برای چارچوب ها و از تمیز کننده های آشپزخانه و حمام و از پد ساینده استفاده نکنید. به صورت عمومی، ما پیشنهاد می کنیم که پنجره ها و در های خانه خود را حداقل سالی دو یا سه بار تمیز کنید.

مراقبت از پنجره ها و درهای پلی وینیل کلراید سخت شده (UPVC) و آلومینیومی

خوشبختانه برای شما، درها وپنجره های یوپی وی سی و آلومینیومی طوری طراحی شده اند که مراقبت کمی لازم داشته باشند اما هنوز بعضی چیزها است که شما می توانید برای این منظور انجام دهید. بیشتر تمیز کننده ها که شما با آنها سرو کار دارید مصرف عمومی دارند و برای همین ما پیشنهاد می کنیم که:

  • برای پاک کردن کثیفی عمومی، از پاچه نرم غیر ساینده با مقداری آب و صابون استفاده کنید.
  • لکه های روغن روی چارچوب در و پنجره با استفاده از مایع شوینده، همراه با آب از بین می روند. مهم است که تمیز کردن پنجره یا در را به این ترتیب انجام دهید، اول مایع شستشو را اعمال نمایید.

زمانهایی می رسد که آب صابونی نمی تواند کثیفی را تمیز کند- در ها و پنجره ها ممکن است با خاک پوشیده شده باشند، بروی آنها لکه های سرسخت طولانی مدت باقی مانده باشد، برای این منظور، ما پیشنهاد می کنیم که عملیات زیر را انجام دهید:

  • برای لکه های سرسخت، ابتدا از یک پارچه میکروفیبر همراه با مقداری آب گرم و یک مقدار کم از مایع شوینده استفاده کنید. اگر لکه ها بعد از چند بار پاک کردن باقی ماندند، از پاک کننده کرمی یو پی وی سی استفاده کنید. اینها بصورت شگفت آوری برای پنجره ها و درهای یو پی وی سی موثر هستند و می توانند برای پاک کردن تمام لکه ها عملاً به کار روند.
  • با درها و پنجره های آلومینیومی، ما پیشنهاد می کنیم از یک تمیز کننده موقت با پارچه نرم میکروفیبر و مقدار کمی صابون استفاده کنید. اگر تمیز کردن آلومینیوم مورد غفلت واقع شود و لکه ها باقی بمانند، مناطق لکه دار شده را با مایع شستشو همراه با یک مقدار کمی آب و برس فیبری سایش دهید. این کار را با ریختن آب پایان دهید و تا زمانی که تمیز شود تکرار کنید.

حفظ و نگهداری در و پنجره های چوبی

در و پنجره های چوبی نیاز به مراقبت بیشتر از جایگزین های در و پنجره های یوپی وی سی و آلومینیومی دارد. مخصوصا اگر آنها قدیمی باشند. اگر چه تمام درها و پنجره های چوبی طوری طراحی شده اند که طولانی مدت کار کنند و در برابر شرایط آب و هوا مقاوم باشند، هنوز مهم است که از پوشش نهایی در و پنجره ها محافظت نماییم. این کمک می کند که آنها ظاهری جدید داشته باشند، و طول عمر آنها را زیاد می کند. برای هر دو درها و پنجره های چوبی، ما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • برای مراقبت عمومی، فرایند تمیز کردن مشابه درها و پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی است، پارچه های نرم میکرو فایبر، آب یا مایع شستشو باعث خلاص شدن از شر بیشتر کثیفی ها و لکه ها می شود. لک های روغنی می تواند بصورت مشابه عمل گردد، با استفاده از مایع شستشو که همراه با ریختن آب باشد.
  • خراش ها و تراشه ها باید تا حد ممکن زود دوباره رنگ زده شوند. وقتی شما شناسایی می کنید که در یا پنجره شما خسارت دیده است، ابتدا هر کثیفی را روی خراش با استفاده از پارچه مرطوب پاک کنید. بعد از اینکه به دقت منطقه را از قبل ساییدید با برس آن را پرداخت نمایید.
  • گهگاهی شما نیاز دارید دوباره در یا پنجره خود را پوشش دهید. پیشنهاد می شود که هر سال آنها را بازرسی و در صورت نیاز این کار را انجام دهید. با اینحال، اگر به درستی این کار انجام نگرفته باشد، پتانسیل خراب کردن ظاهر خانه شما را دارد بنابراین مراقبت همیشگی لازم است. اگر شما می خواهید این کار را خودتان انجام دهید، ما پیشنهاد می کنیم از رنگ با تخلخل کم استفاده کنید زیرا آنها اغلب نیاز به تراشیدن کمتر دارند، و همیشه قبل از آن به دقت در یا پنجره خود را آماده نمایید.