کاهش صدا در پنجره های دوجداره
15
بهمن

کاهش صدا در پنجره های دوجداره

اگر شما بر روی این وبلاگ کلیک کرده اید، حتما به دنبال اطلاعاتی راجع به کاهش سر و صدا توسط پنجره های دو جداره و انتخاب های مختلف در این زمینه میگردید.

تیم حاضر در سایت چهلستون در این زمینه خبره اند و با خوشحالی شما را در زمینه ی خرید پنجره دوجداره یاری خواهند کرد.

اگر خانه ی شما در کنار فرودگاه باشد، شما احتمالا به دنبال کاهش صدای ترافیک یک مسیر شلوغ و یا هواپیما های در حال عبور هستید. شاید شما فقط میخواهید هیچ صدای اضافی وارد منزلتان نشود.

نیاز شما در رابطه با پنجره جدید هرچه باشد، اگر قصدتان جلوگیری از صدای اضافه برای ورود به ساختمانتان است، پنجره دوجداره مطمئنا راه حل شماست.

چه چیزی آلودگی صوتی در نظر گرفته می شود؟

ما به طور کامل بر این امر واقفیم که برای همه آلودگی صوتی یکسان نیست (افراد مختلف دید های متفاوتی درباره آلودگی صوتی دارند). فقط شما می دانید چه میزان صدا را می توانید در خانه و محل کارتان تحمل نمایید، در نتیجه فقط شما می دانید چقدر به پنجره های دوجداره نیاز دارید.

اگرچه صدای بین ۷۰ تا ۱۲۵ دسیبل به عنوان صدای فرکانس بالا در نظر گرفته میشود برای اینکه متوجه این میزان ها شوید یک موتور در حال عبور صدایش تا ۱۰۰ دسیبل میرسد.

صدا به کنار، لرزش مداوم پنجره در اثر ترافیک در حال عبور میتوانند باعث شوند کیفیت پنجره ها به مرور کاهش یابند.

شمار فزاینده ای امروزه از منزل کار های خود را انجام میدهند. آمارهای قبلی نشان می داد از هر ده نفر یک نفر در منزل کار کار می کند و این عدد در طول پاندمی کرونا به شدت افزایش یافته است. با تعداد زیادی از مردم که بر روی آرامش و آسایش تکیه میکنند تا بتوانند در طول روز کاری تمرکز کنند و علاوه بر این امر تماس های مهم و ملاقات های تیمی سبب می شوند که جلوگیری از حواس پرتی بیرونی هیچگاه به این اندازه مهم نبوده باشد.

به صورت مشابه در کلاس ها، این امر ضروری است که دانش آموزان توسط صدای بیرونی دچار حواس پرتی نشوند و پنجره دوجداره ی مناسب سبب میشوند که این امر(صداهای اضافه) مشکل ساز نشوند.

علاوه بر این، ثابت شده که سرو صدای طولانی و یا آلودگی صوتی تاثیر مخربی بر روی موارد زیر دارد:

  • سطح تمرکز
  • استرس
  • سطح تولید
  • ارتباطات
  • کیفیت خواب

ما پیشنهاد می دهیم شما بخشی از خانه را که سرو صدا را به داخل هدایت می کند میکند بشناسید. این مسیر میتواند لوله شیروانی، صندوق پست، درب های کوچک مخصوص رفت و آمد گربه ها، شومینه ها و سوراخ کلید.

مطمئنا پنجره های نامناسب یکی از مهم ترین دلایل افزایش آلودگی صوتی هستند. پنجره هایی که به خوبی بسته نمیشوند، بدون شک، مهم ترین عامل افزایش صدا اطراف محل زندگی شما هستند.

پنجره دو جداره کاهش دهنده صدا: علم

امکان دارد زیاد علاقمند به شیوه ی علمی کارکرد پنجره ها ی دوجداره نباشید. برای آن هایی که علاقمندند اجازه بدهید که توضیح دهیم.

برای کاهش میزان صدای ورودی از پنجره، شما باید سد بین منبع اصلی و گوش های خود را تقویت نمایید.

این امر میتواند به سه شیوه انجام پذیرد:

  • فاصله ی بیشتر بین قاب های شیشه ای پنجره- پنجره دوجداره بهترین شیوه برای انجام این مورد است.
  • -نجره ها ضخیم تر گردند
  • نصب کردن ورقه ی محافظ شیشه ی ضد صدا شامل دو لایه شیشه با یک لایه ی میانی که معمولا از جنس پولی وینیل بوتریال (پی وی بی ) است.

این نوع از شیشه معمولا برای افزایش ماهیتی که با عنوان ضریب ایزوله کردن یک پنجره به کار میرود.

همانطور که اشاره شد پنجره دو جداره ی مگ هول میتواند این فرآیند را از ابتدا تا انتها انجام دهد، پس از ارزیابی اولیه (تیم ما) متوجه میشود که کدامیک از این انتخاب ها برای محل زندگی شما بهترین است.

طبیعت در حقیقت به عملکرد پنجره های دو جداره کمک می کند. سرعت صدا حدود ۷۰۰ ام.پی.اچ اندازه گیری شده است و این امواج به شکل موج های فشاری به گوش ما می رسند.

زمانیکه موج فشار به یک پنجره خاص میرسد، با حداقل صدا به طرف دیگر میرسد. اگرچه، این امر پیچیده تر از اضافه کردن یک لایه ی دیگر شیشه ای است.

یک پنجره مناسب اجازه نمی دهد صدای خارجی از منافذ ریز اطرافش عبور کند.

اس.تی. سی یا نوع عبور صدا مقیاس کاهش میزان صدا به صورت موثر است. این مقیاس در ارتباط با دسیبل ها فعالیت می کند و به این شاره دارد که سطح صدا در فرکانس ۱۸ مختلف متوقف میشود. به صورت متوسط یک پنجره میتواند اس.تی.سی بین ۱۸ تا ۳۸ داشته باشد. متخصصین ما در حال مرتب کردن رده بندی بر اساس این مقیاس هستند.

هزینه پنجره های دو جداره چقدر است؟

شما میتوانید انتظار پرداخت متوسط ی میلیون تومان برای پنجره های دو جداره را داشته باشید. این که قیمت شما کجای این مقیاس باشد به عوامل زیر ربط دارد:

  • اندازه پنجره
  • تعداد پنجره ها
  • نوع شیشه ها ی استفاده شده
  • مدل پنجره

تماس گرفتن با متخصص

ما امیدواریم که پس از خواندن بلاگ ما درباره ی کاهش صدا های اضافی، شما درک بهتری از دلیل اهمیت آن ها داشته باشد. ما انتظار نداریم که شما بدانید دقیقا به چه نوع پنجره ای نیاز داری و دلیل حضور متخصصین ما نیز به همین دلیل است. ما سال ها تجربه در زمینه بهینه سازی پنجره ها داریم و مشتریان زیادی در تهران و شهرستان ها داشته ایم.