نحوه‌‌ی اندازه‌‌گیری پنجره
09
سبتمبر

نحوه‌‌ی اندازه‌‌گیری پنجره

اندازه‌‌گیری پنجره به نظر کار ساده‌‌ای می‌‌آید. برای این کار، تنها کافی‌‌ست ارتفاع و عرض آن را بدانید.

مشکل این است که انواع زیادی از پنجره‌‌ها وجود دارند؛ زیرا هر یک از آن‌‌ها به صورتی سفارسی ساخته شده و مناسب چارچوب مذکور می‌‌باشند.

بنابراین دقت از همه‌‌چیز مهم‌‌تر است. حتی اگر اشتباهی جزئی در اندازه‌‌گیری انجام دهید ممکن است پنجره دچار مشکلات جدی شده و امکان نصب آن وجود نداشته باشد. به نکات زیر توجه کنید تا از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کرده و افرایند اندازه‌‌گیری پنجره‌‌تان را به درستی انجام دهید.

نحوه‌‌ی اندازه‌‌گیری پنجره

درست است که ارتفاع و عرض برای یک اندازه‌‌گیری جامع کافی هستند؛ اما به منظور اطمینان از صحت ارقام، بهتر است به جای دو قسمت شش قسمت را مورد بررسی قرار دهید.

برای اندازه‌‌گیری عرض، فاصله‌‌ی ستون چپ تا راست را متر کرده و عدد آن را یادداشت کنید. این کار را در سه نقطه از ستون باید انجام دهید: بالا، پایین و هم‌‌چنین وسط. برای اندازه‌‌گیری ارتفاع، باید فاصله‌‌ی بالای پنجره تا طاقچه‌‌ی پایینی آن را در نظر بگیرید. در این مورد نیز باید همان‌‌طور که گفته شد سه بار بررسی را در سه نقطه‌‌ی متفاوت انجام دهید تا از ارقام به دست‌‌آمده اطمینان حاصل کنید؛ این سه نقطه در ارتفاع، شامل دو طرف پنجره و بخش میانی آن می‌‌باشد.

نحوه‌‌ی اندازه‌‌گیری پنجرهمعلومات‌‌تان را درباره‌‌ی آناتومی پنجره به‌‌روزرسانی کنید با این کار، مطمئن می‌‌شوید که از نقطه‌‌های درست اندازه‌‌گیری را انجام می‌‌دهید. اگر به طور ناخواسته به جای ستون، قسمت داخلی پنجره را اندازه بگیرید؛ پنجره‌‌ی جدیدتان کوچک خواهد شد؛ این اتفاق حتی زمانی که حین اندازه‌‌گیری فاصله‌‌ی راس تا طاقچه، میانه‌‌ی راه متوقف می‌‌شوید نیز رخ خواهد داد. در مقابل، اگر متر را بیش از اندازه استفاده کرده و از ستون، راس یا طاقچه پیشی بگیرید، پنجره‌‌تان زیادی بزرگ خواهد شد.

بسیاری از خانه‌‌ها دارای ترکیبی از پنجره‌‌ها هستند. به این دلیل، لازم است که برای هر نوع پنجره‌‌ای،  اندازه‌‌گیری خاص آن را انجام دهید. :

  • اگر پنجره‌‌تان راس ندارد، اندازه‌‌گیری عمودی را از بالای دیوار شروع کرده و تا پایین پنجره ادامه دهید. یا اگر به طول کلی، هیچ ستونی بر روی پنجره وجود ندارد، فاصله‌‌ی دیوار تا دیوار را اندازه بگیرید.
  • در پنجره‌‌هایی که قسمت داخلی نیز دارند, اندازه‌‌گیری‌‌های میانی‌‌تان را در قسمت وسط پنجره انجام دهید.

وقتی تمامی شش موردی که ذکر شد را اندازه گرفتید، کوچک‌‌ترین آن‌‌ها را یادداشت کنید؛ در این مرحله، احتیاجی نیست که میانگین آن‌‌ها را به دست آورده یا عدد وسطی را در نظر بگیرید. چهارچوب پنجره عموما مقداری بزرگ‌‌تر از آن چیزی‌‌ست که شما می‌‌بینید یا اندازه‌‌گیری می‌‌کنید. بنابراین، ممکن است در اندازه‌‌گیری قسمت‌‌های کوچک‌‌تر پنجره دچار مشکل شده و خطا کنید.

نحوه‌‌ی اندازه‌‌گیری پنجرهبا اندازه‌‌‌‌ی پنجره‌‌ی جایگزین چه باید کرد

به دست آوردن برآورد تقریبی از یک یا چند پنجره‌‌ای که قصد تعویض آن‌‌ها را دارید، اولین قدم از پروسه‌‌ی جایگزینی‌‌ست. علاوه بر ارتفاع و عرض، باید اندازه‌‌ی قسمت‌‌های دیگر را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید ارزیابی مناسبی انجام دهید.

  • سبک پنجره
  • جای قرارگیری و جهت پنجره
  • اتاقی که پنجره در آن قرار دارد
  • مشکلات یا چالش‌‌هایی که پنجره تا کنون به وجود آورده است

با استفاده از این اطلاعات، یک متخصص پنجره می‌‌تواند بیش از یک پیشنهاد برای جایگزینی پنجره‌‌ی فعالی به شما ارائه دهد. آن‌‌ها می‌‌توانند به صورت آگاهانه، پنحره‌‌هایی را که مناسب شما بوده و هم‌‌سبک پنجره‌‌ی کنونی‌‌تان هستند را به شما معرفی کنند.

نحوه‌‌ی اندازه‌‌گیری پنجرهالبته، اگر این کار در منزل انجام شود خیلی بهتر خواهد بود. صحبت با یک فرد حرفه‌‌ای در نمایشگاه یک چیز است؛ و گرداندن او در قسمت‌‌های مختلف منزل و نشان دادن پنجره‌‌ها به او، چیز دیگر. به این ترتیب، می‌‌توانید درباره‌‌ی گزینه‌‌های محبوب خودتان نیز با او صحبت کنید.

در طی مشاوره، یک متخصص می‌‌تواند هرگونه مشکل عملکرد پنجره‌‌ی شما را بررسی کرده و نگرانی‌‌های‌‌تان را برطرف کند. به این ترتیب، می‌‌توانید پنجره‌‌ی مناسب و دلخواه‌‌تان را بر اساس نیازهای‌‌تان انتخاب کنید. آن‌‌ها هم‌‌چنین نمونه‌‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌‌دهند تا از نظر استایل آن‌‌ها را بررسی کرده و با منزل‌‌تان تطابق دهید. در پایان آن‌‌ها مجددا پنجره‌‌های شما را اندازه‌‌گیری می‌‌کنند.

نحوه‌‌ی اندازه‌‌گیری پنجرهاهمیت اندازه‌‌گیری حرفه‌‌ای پنجره

میزهای پیشخوان، کابینت، عرشه، کفپوش و باقی پروژه‌‌های بزرگ‌‌سازی منزل قبل از شروع به کار نیاز به بررسی شدن توسط یک متخصص دارند. این پروسه، شبیه ضرب‌‌المثل معروفی‌‌ست که می‌‌گوید: دو بار اندازه بگیرد؛ اما یک بار برش بزن.” پیمانکاران و افراد حرفه‌‌ای از تناسب دقیق خدمات اطمینان حاصل می‌‌کنند تا بتواند رضایت شما را کسب کرده و محصولات را همان‌‌طور که شما می‌‌خواهید در جای موردنظرتان نصب کنند.

اندازه‌‌گیری‌‌ای که حتی به اندازه‌‌ی یک اینچ کوچک‌‌تر یا بزرگ‌‌تر باشد هم منجر به مشکلات عمده و هزینه‌‌های بسیار می‌‌شود:

  • پنجره‌‌هایی که باز یا بسته نشده و در کل، به درستی کار نمی‌‌‌‌کنند
  • پنجره‌‌های ابری
  • ضریب ضعیف بهره‌‌وری
  • زنگ‌‌زدگی، کپک، یا پوسیدگی ناشی از نشت و ترک
  • جمع‌‌شدگی پنجره
  • مشکلات امنیتی

از طرف دیگر، اندازه‌‌گیری حرفه‌‌‌‌ای پنجره هیچ هزینه‌‌ای برای شما در بر نداشته و در واقع بخشی معمول از یک مشاوره‌‌ی رایگان است است. بنابراین در حالی که همیشه می‌‌توانید خودتان پنجره‌‌های‌‌تان را اندازه‌‌گیری کنید، یک اندازه‌‌گیری حرفه‌‌ای و بدون هزینه هم‌‌چنان گزینه‌‌ی بسیار خوبی‌‌ست؛ هرچند که اگر خودتان دست به کار شوید، نیازها و هزینه‌‌های پروژه بیش‌‌تر تحت‌‌نظرتان خواهد بود.