clean windows without streaks header
09
سبتمبر

چگونگی تمیز کردن پنجره بدون ایجاد خط‌‌‌‌ و خش

چگونگی تمیز کردن پنجره بدون ایجاد خط‌‌‌‌ و خش !! ، طبیعی‌‌ست که بخواهید پنجره‌‌ی جدید یا قدیمی‌‌تان مانند روز اول بی‌‌عیب‌‌ونقص به نظر برسد. پنجره‌‌های تمیز باعث ورود نور بیش‌‌تر به منزل‌‌تان شده و باعث ارتباط بیش‌‌تر شما با خارج از منزل شوند. اما درک صحیح روش تمیز کردن پنجره‌‌ها بدون آن‌‌که خط‌‌ و خش روی‌‌شان ایجاد شود، کار آسانی نیست. در ادامه روش‌‌های حرفه‌‌ای تمیز کردن را به شما یاد می‌‌دهیم تا بدون هیچ هزینه‌‌ای پنجره‌‌های‌‌تان را کاملا تمیز کرده و برق بی‌‌اندازید.

4 روش تمیز کردن پنجره بدون ایجاد خط و خش

  1. از پاک‌‌کننده‌‌هایی که مخصوص شیشه بوده و دارای آمونیاک یا الکل هستند، استفاده نکنید. ممکن است فکر کنید اگر از محصولات قوی استفاده کنید، شیشه‌‌ها تمیزتر می‌‌شوند؛ اما این‌‌طور نیست. چنین پاک‌‌کننده‌‌هایی لایه‌‌ای نازک بر روی شیشه ایجاد کرده و باعث جذب گرد و خاک و هم‌‌چنین رطوبت می‌‌شوند.
  2. how toمهم نیست که چه مقدار کثیفی بر روی شیشه نشسته است، هرگز از تیغ یا هر نوع چیز تیز دیگری برای پاک کردن آن‌‌ها استفاده نکنید. با این کار، خراش‌‌های دائمی بر روی شیشه ایجاد می‌‌کنید و باعث شکننده شدن آن می‌‌شوید.
  3. هنگام پخش کردن محلول روی شیشه، از دستمال نرم و بدون پرز استفاده کنید. پارچه‌‌ی میکروفیبر برای این کار بسیار مناسب است، اما می‌‌توانید حوله‌‌ی کاغذی ملایم و تمیز را نیز جایگزین آن کنید.
  4. اگر پس از تمیز کردن شیشه متوجه شدید که رگه‌‌هایی بر روی آن باقی مانده است، به آسانی و با کمک آب آن را با ملایمت پاک کنید.

انواع محلول‌‌هایی که می‌‌توانید برای تمیز کردن پنجره از آن استفاده کنید

1.اگر می‌‌خواهید محلولی خریداری کنید، از یک مارک معروف یا آشنا که به آن اعتماد دارید استفاده کنید.

2.شما هم‌‌چنین می‌‌توانید از مخلوط سرکه نیز برای پاک‌‌کردن شیشه نیز استفاده کنید؛ یا حتی با استفاده از فرمولاسیونی که در زیر آمده، پاک‌‌کننده‌‌ی مخصوص خودتان را درست کنید.

محلول پاک‌‌سازی شیشه خانگی

یکی از محبوب‌‌ترین روش‌‌های ما برای تمیز کردن شیشه، ساخت محلول خانگی‌‌ست؛ این محلول با استفاده از سرکه‌‌ی مقطر ساده یا سرکه‌‌ی سفید تهیه می‌‌شود. اگر از قبل محلول خریداری نکرده‌‌اید، این محصول را می‌‌توانید به سادگی در منزل تهیه و از آن برای پاک کردن شیشه‌‌ها استفاده کنید. ترکیب اسیدی موجود در این محلول خانگی به از بین رفتن رگه‌‌های قدیمی موجود بر روی شیشه‌‌های شما کمک کرده و آن را مثل روز اول درخشان و پاکیزه می‌‌کند. برای تهیه‌‌ی این محلول، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. یک واحد سرکه‌‌ی مقطر یا سفید را با ده واحد آب گرم مخلوط کرده و آن را درون بطری‌‌ای اسپری‌‌دار بریزید.
  2. قبل از اسپری کردن محلول، سطح شیشه را با دستمال میکروفایبر یا حوله‌‌ی کاغذی نرم و تمیز و بدون پرز تمیز کنید تا گردوغبار از سطح آن پاک شود؛ سپس، محلول را بر روی شیشه اسپری کنید.
  3. با استفاده از حوله‌‌ی بدون پرز، محلول را در سرتاسر پنجره کشیده و قسمت‌‌های آلوده‌‌ی آن را تمیز کنید. هر مقداری که بخواهید می‌‌توانید محلول را بر روی شیشه اسپری کنید؛ اما از مرطوب کردن قاب‌‌های چوبی، فایبرگلاس یا وینیل خودداری کنید. اگر چنین کاری را انجام دهید، ممکن است باعث تغییر رنگ آن‌‌ها بشوید.
  4. پارچه‌‌ای دیگر برداشته و سطح پنجره را با استفاده از آن کاملا خشک و تمیز کنید. برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی شیشه، باید بلافاصله پس از اسپری کردن اولیه، با دستمال خشک باقی‌‌مانده‌‌ی مواد را پاک کنید. به همین دلیل، بهتر است هر پنجره را جداگانه تمیز کرده و سپس سراغ بعدی بروید. تمیز کردن همه‌‌ی پنجره‌‌ها به صورت همزمان ایده‌‌ی خوبی نیست.
  5. اگر پس از انجام تمام عملیات‌‌های بالا، باز هم رگه‌‌هایی بر روی شیشه مشاهده کردید، آن‌‌ها را با آب تمیز کنید.

چگونگی تمیز کردن پنجره بدون ایجاد خط‌‌‌‌ و خشاستفاده از سرکه برای تمیز کردن پنجره‌‌های بزرگ‌‌تر

  1. اگر پنجره‌‌های‌‌تان آنقدر بزرگ‌‌اند که نمی‌‌توانید آن‌‌ها را با اسپری و دستمال تمیز کنید، محلولی رقیق‌‌تر تهیه کرده و آن را در سطلی بزرگ قرار دهید؛ در این قسمت می‌‌توانید از یک واحد سرکه و ده واحد آب استفاده کنید.
  2. یک اسفنج را درون سطل فرو کرده و به کمک آن، پنجره را مرطوب کنید. همچنان باید این کار را با سرعت بالا انجام دهید تا از ایجاد رگه یا خط و خش جلوگیری کنید.
  3. محلول‌‌ باقی‌‌مانده بر روی پنجره را از بالا تا پایین آن با دستمال کشیده و تمیز کنید. بعد از هر بار انجام این کار، لبه‌‌ی دستمال را بچلانید تا از رطوبت آن کاسته شود.

پنجره‌‌های بدون خط و خش تمیز به نظر رسیده و حس خوبی را به شما منتقل می‌‌کنند. هرگاه شیشه‌‌ی پنجره‌‌های منزل‌‌تان حسابی تمیز شدند، وقت آن رسیده که به باقی قسمت‌‌های پنجره‌‌ها برسید.  دوده و آلودگی می‌‌توانند بر روی قاب‌‌های پنجره‌‌ی شما جمع شده و لکه‌‌هایی را ایجاد کنند. ممکن است در دراز مدت، این کثیفی‌‌ها به داخل درزها نفوذ کرده و وارد بخش‌‌های کاربردی شده و عملکرد پنجره‌‌تان را ضعیف کنند.

شما باید تمامی قسمت‌‌های پنجره را تمیز کنید؛ به این ترتیب، می‌‌توانید مطمئن شوید که پنجره‌‌های‌‌تان هم از نظر زیبایی و هم کاربردی، عالی به نظر می‌‌رسند. این کار تنها بخشی از پروسه‌‌ی مراقبت و نگه‌‌داری از پنجره است. اگر به مهارت تمیزکاری‌‌تان اطمینان ندارید، می‌‌تواند مطلب موارد لازم برای تمیز کردن و نگه‌‌داری از پنجره را مطالعه کنید.