انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومی
01
May

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومی

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومی ،، مشتاقانه در انتظار نصب درب‌‌هایِ بای‌‌فولدِ مدرن و شیک در منزلتان هستید ولی نمی‌‌دانید چطور به آن‌‌ها مدل بدهید؟ بسیاری از مردم نمی‌‌دانند چگونه درب‌‌های بای‌‌فولد خود را بپوشانند زیرا پوشاندن پهنه‌‌ی وسیع شیشه‌‌ی این درب‌‌ها می‌‌تواند تغییر بزرگی ایجاد کند.

از یک طرف، نصب پرده روی درب ما را از دیدن چشم‌‌اندازِ بیرون، که از طریق درب‌‌های بای‌‌فولد امکان‌‌پذیر می‌‌گردد، محروم می‌‌سازد. یکی از مزایای مهم درب‌‌های بای‌‌فولد این است که چارچوب باریکی دارند و پهنه‌‌ی وسیعی از شیشه این درب‌‌ها را فرا می‌‌گیرد. بنابراین گویی یک دیوار شیشه‌‌ای بزرگ در برابر ما قرار دارد. نصب پرده، کرکره یا کرکره های ضخیم، ما را از دیدن منظره‌‌ی جذاب بیرون محروم می‌‌سازد.

از طرف دیگر، با داشتن درب‌‌های بای‌‌فولد باید حریم شخصی خود را نیز در نظر بگیرید. اگر خانه‌‌ی شما مشرف به خانه‌‌های اطراف باشد، طبیعی است که بخواهید از کرکره، پرده یا … برای پوشاندن درب خود استفاده کنید تا از نگاه کنجکاو دیگران در امان بمانید.

افراد در انتخاب نوع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولد متفاوت عمل می‌‌کنند و این امر به سلیقه و بودجه‌‌ی آنان بستگی دارد. اجازه دهید نگاهی بیندازیم به پرده‌‌های مختلفِ پنجره تا شاید برای شما الهام‌‌بخش باشند.

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومیانتخاب از بین انواعِ مختلفِ پرده کرکره

مزایا:

  • پرده کرکره‌‌های متنوع و بی‌‌شماری برای انتخاب وجود دارد.
  • مجموعه کرکره‌‌های شیک و مدرنی برای درب‌‌های بای‌‌فولد وجود دارد.
  • کار کردن با کرکره‌‌های برقی آسان دارند.

معایب:

  • کار کردن با کرکره‌‌ی غلتکیِ دستی یا کرکره‌‌های ونیزی ممکن است مشکل باشد.
  • کرکره‌‌های برقی و کرکره‌‌های بینِ شیشه‌‌ای ممکن است گران باشند.
  • ممکن است ظاهر جدید این کرکره‌‌ها با ظاهر خانه‌‌های دارای سَبک سنتی هماهنگی نداشته باشد.

استفاده ازپرده‌‌های کرکره برای پوشاندن درب‌‌های بای‌‌فولد روشی بسیار عالی و رایج به شمار می‌‌رود زیرا ظاهر امروزی و مدرنِ آن‌‌ها سَبک مدرن درب‌‌ها را تکمیل می‌‌کند.

زمانی که نوبت به انتخاب مدل پرده‌‌های کرکره برای درب‌‌های بای‌‌فولد می‌‌رسد، گزینه‌‌های کمی پیش رو دارید:

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومیکرکره‌‌های پانلیِ کشویی

استفاده از کرکره‌‌های پانلی برای درب‌‌های بای‌‌فولد طرفداران زیادی دارد. زیرا این نوع کرکره‌‌ها برای پنجره‌‌های بلندِ از کف تا سقف مناسب هستند. آن‌‌ها روی ریلی که درست در جلوی درب نصب می‌‌شود حرکت می‌‌کنند (کمی مانند پرده) و هر پنل می‌‌تواند روی پنل دیگر قرار گیرد بنابراین زمانی‌‌که کرکره به طور کامل باز می‌‌شود، فقط پهنای یک پنل درب را می‌‌پوشاند.

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومیکرکره غلتکی

کرکره غلتکی معمولا داخل چارچوب هر یک از پنل‌‌های درب بای‌‌فولد نصب می‌‌گردد. بنابراین درب طبق معمول حرکت کرده و جمع می‌‌گردد. با این حال، طناب و قرقره‌‌های این نوع کرکره ظاهر ساده و شیک درب را خراب می‌‌کند.

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومیکرکره ونیزی

این پرده نیز همانند کرکره‌‌ی غلتکی داخل چارچوب هر یک از پنل‌‌های درب بای‌‌فولد قرار می‌‌گیرد. فایده این کار این است که شما در ضمنِ این‌‌که می‌‌توانید مقداری نور طبیعی دریافت کنید، حریم شخصی‌‌تان نیز حفظ می‌‌گردد.

کرکره برقی

احتمالا می‌‌توانید نوع برقیِ تمام کرکره‌‌هایی که تا بدین‌‌جا نام بردیم را نیز پیدا کنید. این نوع کرکره‌‌ها از طریق یک موتور و کنترل از راه دور کار می‌‌کنند. کرکره برقی برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ دارای شیشه‌‌های بزرگ، انتخابی عالی به شمار می‌‌رود زیرا باز و بسته نمودن کرکره سریع‌‌تر و آسان‌‌تر انجام می‌‌گیرد.

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومیکرکره های مجتمع

این کرکره داخل هر پنل شیشه‌‌ایِ درب بای‌‌فولد نصب می‌‌گردد و به صورت برقی کنترل می‌‌شود. ظاهری ظریف، ساده و مدرن دارد و کار با آن بسیار راحت است. با این حال، این نوع پرده از بقیه‌‌ی پرده‌‌ها گران‌‌تر است.

ما لزوماً نمی‌‌توانیم بهترین پرده کرکره را برای درب‌‌های بای‌‌فولد پیشنهاد دهیم. زیرا این امر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. یکی از این فاکتورها، بودجه‌‌ی شماست که امری مهم محسوب می‌‌شود.

وقتی صحبت از قیمت کرکره برای درب‌‌های بای‌‌فولد به میان می‌‌آید، باید بگوییم هر چه کرکره ساده‌‌تر باشد مقرون‌‌به‌‌صرفه‌‌تر خواهد بود. کرکره‌‌ها‌‌ی برقی و کرکره‌‌ی بینِ شیشه‌‌ای گران‌‌تر هستند ولی اگر سهولتِ استفاده از کرکره‌‌های کنترل از راه دور برایتان اهمیت دارد، ارزش سرمایه‌‌گذاری را خواهند داشت.

کرکره‌‌هایی که از طریق سیستم‌‌های طناب و قرقره و به صورت دستی کار می‌‌کنند بسیار مقرون‌‌به‌‌صرفه‌‌تر هستند. با این حال، اگر درب بای‌‌فولد شما بزرگ است و تعداد زیادی پنل دارد در این صورت باز و بسته کردن این نوع کرکره وقت‌‌گیر خواهد بود. چند بار احتمال دارد این کرکره‌‌ها را باز و بسته کنید؟ اگر هر روز باید این کار را انجام دهید در این صورت عملکرد آسان را باید به عنوان فاکتوری مهم در نظر بگیرید.

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومیبا نصبِ کرکره ها سنتی شوید

مزایا :

  • با داشتن ظاهری سنتی، در خانه‌‌های قدیمی عالی به نظر می‌‌رسند.
  • امکانِ کنترلِ میزان نور وارد شده به خانه وجود دارد.
  • حریم شخصیِ تغییرپذیر

معایب :

  • با ظاهر ساده و مدرنِ درب‌‌هاب بای‌‌فولد هماهنگی ندارند.
  • در زمان باز بودن، فضای زیادی را اشغال می‌‌کنند.
  • باز و بسته نمودنِ کاملِ آن‌‌ها مسئله‌‌ساز است.

در درب‌‌های بای‌‌فولد، کرکره ها معمولا کلِّ پهنای درب را می‌‌پوشانند و در داخل چارچوبِ درب‌‌های بای‌‌فولد، نه داخل چارچوب هر پنل، نصب می‌‌شوند. در صورت تمایل می‌‌توان آن‌‌ها را در بیرون از خانه نیز نصب نمود. آن‌‌ها معمولا همانند آکاردئون و مستقل از درب بای‌‌فولد جمع می‌‌شوند.

فایده‌‌ی کرکره ها این است که در مقایسه با پرده بیشتر می‌‌توان بر میزان نور وارد شده به داخل کنترل داشت. به عنوان مثال، اگر نور خورشید به صورت مستقیم به داخل اتاق می‌‌تابد و نور آن چشم شما را اذیت می‌‌کند، می‌‌توانید بدون بستن کامل آن‌‌ها و جلوگیری از ورود نور به داخل، موقعیتِ کرکره را تغییر دهید.

کرکره ها ظاهری نسبتاً سنتی دارند و به همین خاطر توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌‌کنند. با این حال، گاهی اوقات همین ظاهرِ کلاسیک، با ظاهرِ مدرنِ درب‌‌های بای‌‌فولد، به ویژه درب‌‌های بای‌‌فولد آلومینیومی، هماهنگی ندارد. با وجود این، اگر از روکشِ پودریِ طرحِ چوب، از جمله روکش‌‌هایی که ما در Shire Doors ارائه می‌‌دهیم، روی درب‌‌های بای‌‌فولد خود استفاده کنید، در این صورت ظاهر درب شما نیز کلاسیک می‌‌شود و در نتیجه با ظاهر کرکرهها هماهنگ می‌‌گردد.

همچنین سهولتِ استفاده از کرکره ها برای درب‌‌های بای‌‌فولد از اهمیت قابل توجهی برخوردار است؛ اگر نیاز باشد کرکره ها را به طور کامل باز کنید، باید آن‌‌ها را جمع کنید. درنتیجه اگر بنا باشد این کار را روزانه انجام دهید، وقت‌‌گیر خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که آن‌‌ها در زمان باز بودن، فضای زیادی را در داخل اشغال می‌‌کنند.

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومیاستفاده از پرده برای پوشاندن درب‌‌های بای‌‌فولد

مزایا :

  • داشتن ظاهری ساده و خودمانی
  • دارای طرح‌‌های متنوع
  • امکانِ هماهنگ نمودن آن‌‌ها با سایر روکش‌‌های اسباب و اثاثیه‌‌ی خانه

معایب :

  • برای درب‌‌های بای‌‌فولد بزرگ، گزینه‌‌ای سنگین و حجیم محسوب می‌‌شوند.
  • کنترل کمتری روی میزان نور وارد شده به داخل خانه خواهید داشت.
  • ممکن است به میل‌‌پرده یا ریل‌‌های بزرگ، مستحکم و در نتیجه گران نیاز پیدا کنید.

پرده، یکی از رایج‌‌ترین پوشش‌‌ها برای پنجره‌‌ی خانه‌‌های مسکونی به شمار می‌‌آید و می‌‌تواند گزینه‌‌ای عالی برای درب‌‌های بای‌‌فولد محسوب گردد. چوب پرده یا ریل پرده‌‌ی درب‌‌های بای‌‌فولد معمولا بالای درب و روی دیوار نصب می‌‌گردد تا احتمال برخورد پرده با درب در زمان باز شدن درب کمتر گردد.

 پرده‌‌ها، در مقایسه با کرکره یا کرکره، جوی صمیمی‌‌تر و خودمانی‌‌تر ایجاد می‌‌کنند. در نتیجه برای اتاق نشیمن یا مکانی که در آن به استراحت می‌‌پردازید مناسب خواهند بود. همچنین پرده‌‌ها، به دلیل وجود پارچه‌‌ها، رنگ‌‌ها و طرح‌‌های مختلف، از تنوع بیشتری برخوردارند.

اگر نمی‌‌دانید چطور درب‌‌های بای‌‌فولد خود را بپوشانید تا با سایر دکوراسیون منزلتان هماهنگ گردد، در این صورت پرده، انتخابی عالی محسوب می‌‌شود. زیرا می‌‌توانید آن‌‌ها را با سایرِ روکش‌‌های پارچه‌‌ایِ مربوط به وسایل خانه هماهنگ کنید.

یکی از نقاط ضعف پرده این است در آن‌‌ها نمی‌‌توان همانند کرکره ها، میزان ورود نور به داخل خانه را کنترل نمود. با این حال، یک راه‌‌حل برای رفع این مشکل این است که می‌‌توان از پارچه‌‌های سبک‌‌تر مانند وال یا موسلین استفاده نمود تا بتوان شدت ورود نور را کاهش داد.

فقط در نظر داشته باشید که این گونه پارچه‌‌ها به انداز‌‌ه‌‌ی پارچه‌‌های ضخیم‌‌تر حریم شخصی شما را حفظ نمی‌‌کنند، به ویژه در شب که با روشن شدن چراغ‌‌ها، داخل خانه روشن می‌‌گردد.

نکته‌‌ی دیگری که باید در مورد پرده‌‌ها در نظر گرفت سایز درب بای‌‌فولد و این امر است که آیا می‌‌توانید میل پرده‌‌ای محکم برای نگه داشتن پرده پیدا کنید یا خیر. پرده‌‌ها، به ویژه پرده‌‌های خاموشی یا پرده‌‌هایی با پارچه‌‌های بسیار ضخیم، ممکن است بسیار سنگین باشند. اهمیت این امر زمانی بیشتر نمود پیدا می‌‌کند که درب‌‌های بای‌‌فولد، بسیار عریض هستند. یافتن چوب‌‌پرده‌‌های مناسب برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ بسیار بزرگ ممکن است سخت باشد، بنابراین اگر با چنین مشکلی روبرو شدید ممکن است مجبور شوید منحصرا از پرده‌‌های والِ نازک استفاده کنید یا می‌‌توانید از روش‌‌های دیگر برای پوشاندن درب بای‌‌فولد خود استفاده کنید.

انواع پرده برای درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومیبا شیشه‌‌های هوشمند، مدرن و ساده بمانید

مزایا :

  • ظاهری ساده دارند.
  • حریم شخصی‌‌تان بی‌‌درنگ مهیا می‌‌شود.
  • برای درب‌‌های بای‌‌فولد داخلی، گزینه‌‌ای عالی محسوب می‌‌شوند.

معایب :

  • زمانی که شیشه در حالت شفاف قرار دارد، ممکن است ظاهری شیری رنگ داشته باشد.
  • منازل مسکونی ممکن است همانند کلینیک یا مکان‌‌های تجاری به نظر برسند.
  • بسیار گران‌‌تر از شیشه‌‌های استاندارد هستند.

اگر ظاهر مدرن و مینی‌‌مالیستِ درب‌‌های بای‌‌فولد خود را دوست دارید و با ایده‌‌ی پوشاندن آن‌‌ها با پرده، کرکره یا کرکره موافق نیستید، در این صورت می‌‌توانید به جای آن‌‌ها از شیشه‌‌های دودیِ تغییرپذیر، که با عنوان شیشه‌‌های هوشمند نیز شناخته می‌‌شوند، استفاده کنید.

شیشه‌‌های هوشمند درب‌‌های بای‌‌فولد با جریان برق کار می‌‌کنند و این جریان، حالت پنل‌‌های شیشه‌‌ای را به رنگ شفاف یا مات تغییر می‌‌دهد.

این شیشه‌‌های هوشمند در زمان روشن بودن، شفاف هستند، درست مانند شیشه‌‌های معمولی. با این حال، گاهی اوقات در زمان روشن بودن، ممکن است ظاهر شیری رنگ و نسبتاً ماتی داشته باشند. بنابراین شفافیت این شیشه‌‌ها به خوبیِ شیشه‌‌های استاندارد نیست.

شیشه‌‌های هوشمند، برای درب‌‌های کشویی و بای‌‌فولدِ داخل ساختمان انتخابی عالی به شمار می‌‌روند، زیرا فضای زندگی یا کاریِ قابل تغییری را ایجاد می‌‌کنند. از طریق این شیشه‌‌ها می‌‌توان در عرض چند ثانیه حریمی کاملا شخصی بدست آورد و این امر برای ادارات یا اتاق‌‌هایی که مخصوص برگزاری جلسات هستند، بسیار مفید خواهد بود.

بزرگ‌‌ترین نقطه‌‌ضعف شیشه‌‌ی هوشمند، قیمت آن است؛ قیمت این شیشه‌‌ها برای درب‌‌های بای‌‌فولد بسیار بیشتر از پرده یا کرکره خواهد بود. در ایران نمی‌‌توان به راحتی متوسط قیمت این شیشه‌‌های قابل تغییر را تخمین زد، ولی هر متر مربع از این شیشه‌‌ها ممکن است بیش از دو میلیون تومان هزینه داشته باشد.