بهترین شیشه برای پنجره دوجداره
11
Aug

بهترین شیشه برای پنجره دوجداره کدام است؟

بهترین شیشه برای پنجره دوجداره کدام است؟ ،، ممکن است تعجب کنید که هنگام انتخاب نوع خاص شیشه‌ برای پنجره دوجداره جدید خود، گزینه‌های مختلفی را در اختیار دارید.

درست است، از تمپر تا خودتمیزکن، از روکش داده‌شده تا چندلایه، چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، و برای تصمیم‌گیری آگاهانه، به تمام اطلاعات لازم نیاز خواهید داشت.

این بار، نبرد شیشه‌هاست. به ما اجازه دهید مزایای هر نوع شیشه را توضیح دهیم، و اینکه چرا یک نوع خاص ممکن است به بهترین وجه مناسب شما باشد.

شیشه آنیل شده

به‌عنوان ارزان‌ترین گزینه، شیشه‌های آنیل (یا شناور) یک انتخاب محبوب است؛ برای نسل‌ها مورداستفاده قرارگرفته است، پس ما چه کسی هستیم که کیفیت آن را بکوبیم؟ اگرچه نه به‌اندازه شیشه تمپر، ولی شکستن یک صفحه آنیل دوجداره بسیار دشوار است. با این‌حال، وقتی این اتفاق افتاد، به تکه‌های بزرگ و خطرناک خُرد می‌شود و البته این می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

شیشه تمپر

شیشه تمپر، با توجه به فرآیند عملیات حرارتی انجام‌شده روی آن، بسیار قوی‌تر از شیشه آنیل شده است. این نوع برای شکست امن، برخلاف خُرد شدن، طراحی‌شده که آن را به انتخابی امن‌تر تبدیل می‌کند. با سختی 3 تا 4 برابر نسبت به شیشه شناور، می‌توان به‌آسانی متوجه شد چرا این نوع شیشه اخیراً این‌قدر محبوب شده است. گران‌تر است، ولی شما به خاطر کیفیت هزینه پرداخت می‌کنید.

شیشه چندلایه

شیشه چندلایه انتخابی امن و مطمئن است. دو یا چندلایه شیشه به یکدیگر به‌وسیله رزین ریخته‌گری یا ورقه پلی وینیل بوتیل[1] متصل می‌شوند. اگر شیشه در اینجا بشکند، به لایه متصل می‌ماند. شیشه چندلایه به این دلیل که سختی آن می‌تواند مانع سرقت شود، در مغازه‌ها بسیار محبوب است. آن‌ها بی‌دلیل “شیشه نشکن” خوانده نمی‌شوند.

شیشه خودتمیزکن

این شیشه که در سال 2001 اختراع شده است با یک لایه تیتانیم دی‌اُکسید بر روی خارج صفحه کمک می‌کند تا هر گردوخاک جمع شده، درهم‌شکسته شود. زمانی که خورشید بر سطح می‌تابد، با رطوبت واکنش داده و رادیکال‌های هیدروکسیل تشکیل می‌دهد. ازاینجا، قطرات باران بر روی شیشه افتاده و پخش می‌شوند، و گردوخاک را تمیز می‌کنند. زیرکانه است، این‌طور نیست؟

شیشه کنترل صدا

اگر در نزدیکی فرودگاه، بزرگراه، یک جاده شلوغ زندگی می‌کنید یا شاید یک استودیوی ضبط در خانه خود داشته باشید کدام شیشه برای دوجداره مناسب است؟ پاسخ تقریباً بی‌نیاز از توضیح است. شما می‌خواهید مقداری بر روی شیشه کنترل صدا سرمایه‌گذاری کنید. دوجداره‌های استاندارد میزان صدایی که شما می‌شنوید را تا 75% کاهش می‌دهد، ولی حتی این مقدار نیز در محیط‌های پرسروصدای خاص ممکن است کافی نباشد. این شیشه دارای لایه داخلی آکوستیک پُلی‌وینیل بوتال است، که صدا را جذب می‌کند. این به آن معنی است که مقدار بسیار کمی از سروصدای بیرونی، به خانه شما راه پیدا می‌کنند. با توجه به‌شدت سروصدا در محیط اطراف خانه شما، ضخامت‌های متفاوت شیشه برای کنترل سروصدا می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

شیشه روکش داده‌شده

شیشه روکش داده‌شده که به‌عنوان شیشه کلاس E low نیز شناخته می‌شود، برای عبور نور طبیعی به ملک شما مناسب است. این امر خصوصاً مفید است اگر در یک منطقه باز و دارای پتانسیل نور خورشید برای رسیدن به اتاق‌های خود زندگی می‌کنید. زیبایی شیشه روکش داده‌شده این است که نور طبیعی را کنترل می‌کند. آن شامل روکش فلزی یا رنگی است که نور خورشید را قبل از عبور، فیلتر می‌کند. روشنایی بدون تابش خیره‌کننده؟ این ترکیب کاملی است. شیشه روکش داده‌شده نه‌تنها خطر سرطان پوست را کاهش می‌دهد، بلکه از اثاثیه و فرش‌های شما در مقابل آسیب طولانی‌مدت محافظت می‌کند.

شیشه ضد آتش

برای ایجاد محافظت بیشتر در برابر آتش، نسبت به سایر انواع شیشه طراحی‌شده است. شیشه‌های ضد آتش توانایی دوام آوردن در دمای بالا و نزدیک به آتش را درزمانی بین نیم ساعت تا دو ساعت را دارند. این زمان اضافه‌شده فرصتی برای فرار از آتش‌سوزی‌های احتمالی است و همچنین زمان بیشتری به آتش‌نشانی برای رسیدن به شما را می‌دهد. شیشه‌های استاندارد در حدود 260 درجه سانتی‌گراد می‌شکنند، درحالی‌که شیشه‌های ضد آتش قادر به تحمل درجه حرارت تا 871 درجه سانتی‌گراد هستند. این اختلافی قابل‌توجه است و می‌تواند جان مردم را نجات دهد.

شیشه دکوراتیو

در رنگ‌ها، بافت‌ها و طرح‌های مختلف، شیشه دکوراتیو نوعی از شیشه است که شما در خانه‌ها، جایی که بافت فلزی به خارج از صفحه پنجره، یا بین دو صفحه متصل شده، می‌بینید. طبیعتاً چنین طرح‌هایی خارق‌العاده به نظر می‌رسند و می‌توانند متناسب با سلیقه شخصی تغییر پیدا کنند. همان‌طور که انتظار دارید شیشه دکوراتیو با هزینه همراه است. لطفاً توجه داشته باشید که شیشه‌های دکوراتیو برای مناطقی که شما به دیدن نیاز دارید، ایده‌آل نیست.

اگر به دنبال امکان تعویض پنجره‌های دوجداره خود در آینده نزدیک هستید، لطفاً این کار را با توجه به موارد بالا انجام دهید.

ممکن است تعدادی از طرح‌های شیشه‌ای وجود داشته باشد که متناسب با نیاز شما باشد، بنابراین چگونه گزینه ایده‌آل را انتخاب می‌کنید؟

توصیه ما این است که یک چک‌لیست از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای پنجره‌های دوجداره جدید خود درست کنید. اگر اولویت امنیت است، شیشه چندلایه یا دما تمپر بهترین است. اگر در منطقه‌ای شلوغ زندگی می‌کنید، ممکن است بخواهید بر روی شیشه کنترل صدا سرمایه‌گذاری کنید. اگر توانایی پرداخت مدنظر است، شیشه‌های استاندارد آنیل شده برای سال‌هاست که مناسب هستند.

چک‌لیست اولویت‌های خود را ایجاد کنید، و سپس با گروه دوجداره مگول تماس بگیرید. گروه متخصصین ما بسیار خوشحال خواهند بود تا به سؤالات شما، درباره پنجره پیشنهادی مناسب، برای ملک شما را پاسخ دهند.