مزایا و معایب استفاده از پنجره دو جداره
11
Aug

مزایا و معایب استفاده از پنجره دو جداره کدامند؟

مزایا و معایب استفاده از پنجره دو جداره کدامند؟  همانطور که از نام آن پیداست، پنجره های دو جداره، از دو لایه شیشه ای ساخته شده اند. این دو لایه شیشه ای، با فضایی از هم جدا شده، که این فضای میانی ممکن است که با گاز پر شده و یا خالی باشد. علاوه برعایق بندی بهینه، پنجره های دو جداره از مزایای دیگری نیز برخوردار بوده، که در ذیل به آنها خواهیم پرداخت.

  1. عایق بندی بهتر

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، پنجره های دو جداره، از عایقی بمراتب بهتر در مقایسه با پنجره های قدیمی و کلاسیک برخوردارند. این پنجره ها، از مقاومت زیادی در برابر اتلاف انرژی برخوردار بوده، و بنابراین در حفظ و نگهداری هوای گرم در فضای خانه و جلوگیری از ورود سرما، تاثیر بسزایی دارند. بدین ترتیب، استفاده از این قبیل پنجره ها، تضمینی برای داشتن زمستان هایی گرمتر و تابستان هایی خنک تر خواهد بود.

  1. کاهش اصوات

آیا تاکنون در خانه ای سکنا داشته اید که در آن حتی کمترین اصوات بیرونی، بواسطه وجود پنجره های دو جداره، در فضای داخلی شنیده نشوند؟ باید گفت که این پنجره ها، بواسطه برخورداری از دو لایه شیشه، بخصوص در اماکن پر ترافیک و پر سر و صدا، بواسطه برخورداری از عایق صوتی توانمند، محیطی مملو از آرامش و به دور از هیاهو برایتان فراهم خواهد کرد. به همین نسبت، این پنجره ها، در حفظ و نگهداری اصوات فضای داخل خانه و جلوگیری از خروج اصوات به بیرون، تاثیر گذار بوده، و بدین ترتیب مکالمات اعضای خانواده محفوظ بوده و همچنین بدون ایجاد هرگونه مزاحمت برای همسایگان، میتوان از لذاتی نظیر گوش کردن به موسیقی با صدای دلخواه بهره مند شد.

  1. افزایش امنیت

شکستن پنجره های دو جداره در مقایسه با پنجره های یک جداره و معمولی بمراتب سخت تر، و امکان باز کردن چنین پنجره هایی از بیرون دشوارتر بوده، و بدین ترتیب کار را برای سارقان به جهت ورود به خانه سخت تر خواهد کرد. استفاده از این پنجره ها، تا حدودی خاطرتان را از بابت ورود افراد غیر مجاز نظیر سارقان، جمع خواهد کرد.

  1. کاهش هزینه های متاثر از مصرف انرژی

پنجره دو جداره، امکان جذب و حفظ حداکثری گرمای حاصل از نور خورشید در فضای داخل خانه را فراهم نموده، و بدین ترتیب نیاز به استفاده زیاد از وسایل گرمایشی در فصول سرد سال نظیر زمستان را کاهش خواهد داد. از طرف دیگر، در فصول گرم سال، نظیر تابستان نیز نیاز شما به استفاده از وسایل خنک کننده و تهویه مطبوع نظیر کولر را کاهش داده و بدین ترتیب سبب کاهش قابل توجه مصرف انرژی و نهایتا قبوض پرداختی خواهد شد.

  1. افزایش ارزش ملک

به دلیل مزایا و کاربرد های متنوع این نوع از پنجره ها، خانه هایی که از چنین محصولاتی برخوردارند، معمولا از نوعی جذابیت بالقوه برای خریداران برخوردارند. بنابراین، اطمینان داشته باشید که در صورت فروش خانه خود، از معامله بمراتب پر سود تری در مقایسه با خانه هایی با پنجره های یک جداره بهره مند خواهید شد.

  1. کاهش خسارات داخلی

مجموعه لوازم و اثاثیه ای که در حوالی پنجره ها قرار داده میشوند ( مبلمان، فرش و .. ) معمولا متاثر از اشعه ماورائ بنفش موجود در نور خورشید، که از مجرای پنجره به داخل نفوذ می کند، آسیب دیده و دچار تغییر رنگ میشوند. این پنجره ها، سبب کاهش نور مارائ بنفش اشباع شده در فضای داخل خانه میشوند.

  1. سازگاری با محیط زیست

در قرن گذشته، شاهد کثرت جمعیت و رشد فزاینده استفاده از منابع طبیعی در کره زمین بوده ایم. این توسعه تا حدود زیادی به استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی دامن زده و از تأثیری عمیق بر محیط زیست برخوردار بوده است. بسیار مهم است که ما بدنبال شناسایی روشهایی برای کاهش تأثیر خود بر محیط زیست باشیم. پنجره های دو جداره، باعث کاهش مصرف انرژی شده و به این شکل به حفظ و حراست از محیط زیست کمک خواهد کرد.

  1. تراکم

شاید گاها متوجه تراکم قطرات آب و رطوبت روی سطح شیشه ها شده باشید. این حالت معمولا بدلیل اختلاف دمای بیرون و درون روی داده و سبب تراکم رطوبت روی سطح شیشه میشود. در این پنجره ها، بدلیل نزدیکی میزان دمای شیشه داخلی با دمای داخل اتاق، از میعان جلوگیری خواهد شد. عدم توجه به این امر، عواقبی بهمراه خواهد داشت. جمع شدن آب و رطوبت روی شیشه میتواند سبب بروز کپک شده که برای سلامتی خطرناک خواهد بود. رطوبت همچنین می تواند سبب پوسیدگی قاب پنجره های چوبی شود. کاهش سطح میعان و رطوبت شکل گرفته روی شیشه، سبب جلوگیری از تعمیر، رسیدگی و نگهداری پرهزینه ناشی از آسیب پنجره ها خواهد شد.

  1. سهولت نگهداری و رسیدگی

بسیاری از افراد تصور می کنند که نظافت پنجره های دو جداره، با مشکلات زیادی مواجه است. باید گفت که این تنها تصور و برداشتی اشتباه از این نوع پنجره ها است. از نظافت مرتب پنجره ها غافل نشوید، در غیر اینصورت تجمع ریز گرد ها و گرد و غبار، سبب تغییر رنگ قاب پنجره خواهد شد. برای جلوگیری از پوسیدگی قاب پنجره، حتما از تراکم رطوبت و قطرات آب روی سطوح جلوگیری کنید. در این صورت یقینا پنجره های دو جداره، به مدتی طولانی عمر کرده و برایتان کارامد خواهد بود. امروزه، تولید کنندگان این محصول، به سیستم هایی مکانیزه برای نظافت مجهز شده اند. بنابراین، مانعی برای بهره مندی و لذت از داشتن پنجره هایی تمیز و براق وجود نخواهد داشت.

  1. جلوه و جذابیت بصری

امروزه، استفاده از پنجره های دو جداره، مولفه ای کارامد در افزایش جلوه و جذابیت بصری محسوب میشود. میتوان از یک کارشناس مجرب و واجد شرایط برای نصب این محصول در خانه بهره برد. استفاده از این پنجره ها، نه تنها درعایق بندی صوتی، افزایش امنیت، کاهش صدمات و لطمات ناشی از اشعه ماورائ بنفش و حفظ گرما در فضای داخل موثر است، بلکه با کمک به کاهش کربن در محیط، به حفظ و حراست از محیط زیست نیز کمک شایانی خواهد کرد. شاید این محصول در مقایسه با سایر محصولات از قیمت بالاتری برخوردار باشد، اما بدلیل بهره مندی از مزایایی نظیر جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش هزینه های صورتحساب و ارزش افزوده، ارزشش را خواهد داشت. برای ارائه خدماتی با بهترین کیفیت و قیمت ها، همین امروز با ما تماس بگیرید.

معایب استفاده از پنجره های دو جداره

  1. حبس و نگهداری گرما و حرارت در فضای خانه

حالتی که ممکن است در زمستان یک مزیت، اما قطعا در تابستان مشکل ساز خواهد بود.

  1. قابل تعمیر نبودن

در صورت عدم استحکام اتصال دو جداره، بستری برای تراکم رطوبت فراهم شده، که بدلیل عدم امکان جداسازی دو لایه برای پاکسازی، مجبور به تعویض کل پنجره و نهایتا ملزم به پرداخت هزینه ای اضافی خواهید شد.

  1. مناسب نبودن برای خانه هایی با معماری قدیمی

ممکن است نصب پنجره های دو جداره در خانه هایی با معماری قدیمی، کمی ناهماهنگ بنظر برسد. اما این موضوع مشکل چندان بغرنجی نخواهد بود، چراکه امروزه شرکتهای تولیدی در و پنجره، پنجره های دو جداره متناسب برای خانه هایی با معماری قدیمی تولید و حتی به مقاوم سازی پنجره های موجود می پردازند.

  1. هزینه اولیه بالا

بدیهی است، که این پنجره ها به دلیل برخورداری از دو لایه شیشه، از قیمت خرید بالاتری برخوردارند، اما با در نظر گرفتن مزایای این محصول و کاهش حداکثری هزینه های نگهداری در طول زمان، خرید چنین محصولی، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب میشود.