مقایسه درب‌‌های فرانسوی و درب‌‌های کشویی
30
Apr

مقایسه درب‌‌های فرانسوی و درب‌‌های کشویی

مقایسه درب‌‌های فرانسوی و درب‌‌های کشویی ، آیا به دنبال راهی برای دسترسی آسان به باغچه‌‌ی خود هستید و می‌‌خواهید خانه‌‌تان غرق در نور شود؟ در این صورت، انتخاب درب پاسیویی مناسب می‌‌تواند این خواسته‌‌ی شما را به واقعیت تبدیل کند. اگر قصد تعویض درب پاسیوی خود را دارید یا کلاً قصد دارید درب جدیدی بخرید، انتخاب مدلی مناسب ممکن است کاری دشوار باشد.

درب‌‌های پاسیو مدل‌‌های بسیار متنوعی از جمله بای‌‌فولد، کشویی و فرانسوی دارند. درب‌‌های فرانسوی و درب‌‌های کشوییِ شیشه‌‌ای، دو نمونه از محبوب‌‌ترینِ آن‌‌ها به شمار می‌‌روند. با این حساب، چطور تشخیص می‌‌دهید که بهترین گزینه برای شما کدام است؟

خوشبختانه، ما تمام مزایا و معایب درب‌‌های کشوییِ شیشه‌‌ایِ و درب‌‌های فرانسوی را مطرح می‌‌کنیم تا به شما در امر تصمیم‌‌گیری کمک کنیم.

در ابتدا، تفاوت بین درب‌‌های فرانسوی و کشویی چیست؟

موضوعِ مقایسه‌‌ی درب‌‌های فرانسوی و کشویی مدت‌‌ها مورد بحث بوده است. ولی اجازه دهید در ابتدا به مهمترین ویژگی‌‌های درب‌‌های کشویی و درب‌‌های فرانسوی نگاهی بیندازیم تا متوجه شوید که هر یک چه چیزهایی را در بر می‌‌گیرند. سپس عوامل تعیین کننده‌‌ی مختلف را با دقت بیشتری بررسی می‌‌کنیم تا بتوانید بهترین درب پاسیو را انتخاب کنید.

مقایسه درب‌‌های فرانسوی و درب‌‌های کشوییدرب‌‌های فرانسوی

  • درب‌‌های فرانسوی (که گاهی اوقات به آن‌‌ها درب‌‌های پاسیوی لولایی نیزگفته می‌‌شود)، از وسط باز می‌‌شوند. آن‌‌ها از طریق لولا باز و بسته می‌‌شوند (درست همانند درب‌‌های استاندارد موجود در منزل‌‌تان).
  • عموماً طرحِ درب‌‌های فرانسوی بیشتر «کلاسیک» محسوب می‌‌شود تا «مدرن». بنابراین این درب‌‌ها برای خانه‌‌هایی مناسب هستند که طرح دکوراسیون و سبک معماری آن‌‌ها سنتی است.
  • در درب‌‌های فرانسوی، می‌‌توانید طبق میل خود یک پنل یا هر دو پنل‌‌ درب را باز کنید و لزومی ندارد که حتما هر دو پنل باز شوند. زیباییِ درب‌‌های فرانسوی در این است که در صورت تمایل می‌‌توانید هر دو پنل را باز کنید.
  • یک مزیت درب فرانسوی این است که پهنای این درب در زمان باز بودن به شما امکان می‌‌دهد هر گونه اسباب اثاثیه‌‌ی بزرگ، که وارد نمودن آن‌‌ها از درب جلو امکان‌‌پذیر نیست، را وارد خانه کنید.
  • چارچوب درب‌‌های فرانسوی معمولا پهن‌‌تر و سنگین‌‌تر از چارچوب درب‌‌های کشوییِ شیشه‌‌ای است.

مقایسه درب‌‌های فرانسوی و درب‌‌های کشوییدرب‌‌های کشوییِ آلومینیومی

  • درب‌‌های کشوییِ آلومینیومی، که گاهی اوقات درب‌‌های پاسیوی کشویی نیز نامیده می‌‌شوند، از این نظر با درب‌‌های فرانسوی فرق می‌‌کنند که شیشه‌‌های بزرگ‌‌تری دارند و باز و بسته شدن آن‌‌ها به صورت کشویی انجام می‌‌گیرد.
  • باز شدن درب‌‌های کشویی به این صورت است که یا یک پنل جلوی پنل‌‌ دیگر حرکت می‌‌کند یا از قسمت وسط روی پنل‌‌هایی ثابت، به سمت بیرون حرکت می‌‌کنند.
  • مسلماً درب کشویی جمع و جورتر است زیرا برای باز شدن، هر دو پنل روی ریل حرکت کرده و در نهایت، یک پنل جلوی پنل‌‌ دیگر قرار می‌‌گیرد و نیازی نیست که پنل‌‌ها برای باز شدن، به سمت جلو یا عقب تاب بخورند.
  • مزیت دیگر این درب‌‌ها، راحت و نرم باز شدنِ آن‌‌ها است در این صورت، افراد مسن یا ناتوان می‌‌توانند به راحتی و بدون اعمال فشار این درب‌‌ها را باز کنند. همچنین با وجود این درب‌‌ها در خانه، نیازی نیست در مورد گیر کردن انگشت کودکان در لولای درب یا محکم بسته شدن درب‌‌ها نگران باشید.
  • درب‌‌های کشویی، اغلب درب‌‌های توری نیز دارند. بنابراین می‌‌توانید بدون هیچ نگرانی در مورد ورود حشرات به داخل خانه، از بادِ خنکی که به داخل خانه می‌‌وزد لذت ببرید.
  • درب‌‌های کشوییِ شیشه‌‌ای برای کسانی که علاقه دارند قسمت اعظم درب منزلشان از شیشه باشد نیز گزینه‌‌ای عالی به شمار می‌‌آید.
  • چارچوب درب‌‌های فرانسوی اغلب پهن‌‌تر است، به ویژه در قسمتی که دو پنل‌‌ درب به هم می‌‌رسند.
  • عاشقانِ نور طبیعی ترجیح می‌‌دهند درب چارچوبی باریک داشته باشد و بخشِ شیشه‌‌ایِ درب بزرگ‌‌تر باشد.
  • پنل‌‌های درب‌‌ کشویی، در زمان باز بودن در کنار یکدیگر قرار می‌‌گیرند و فضای کمتری را اشغال می‌‌کنند. بنابراین درب‌‌های کشویی نسبت به درب‌‌های فرانسوی فضای کمتری را اشغال می‌‌کنند.
  • درب‌‌های کشوییِ آلومینیومی، سَبک جدیدتری دارند بنابراین ممکن است برای خانه‌‌هایی که دکوراسیون آن‌‌ها سنتی‌‌تر است مناسب نباشند. ولی در خانه‌‌هایی با طراحی مدرن‌‌تر، مناسب به نظر می‌‌رسند.

حفظ انرژی و امنیت درب‌‌های فرانسوی در مقایسه با درب‌‌های کشویی

مقایسه درب‌‌های فرانسوی و درب‌‌های کشوییداشتن پنجره و درب‌‌های کشوییِ شیشه‌‌ای که می‌‌توانند گرمای داخل خانه را محفوظ نگه دارند، از اولویت‌‌های هر مالکی به شمار می‌‌آید. از بین این دو دربِ پاسیو، درب‌‌های فرانسوی از دیرباز از نظر حفظ گرما و منع ورود سرما به داخل، عملکرد بهتری داشته‌‌اند. این امر بدین دلیل است که شیشه، عایق خوبی محسوب نمی‌‌شود و وسعت شیشه‌‌ی درب‌‌های کشویی، نسبت به درب‌‌های فرانسوی، بیشتر است. با این حال، درب‌‌های کشویی نسبت به درب‌‌های فرانسوی از درزبندیِ نفوذناپذیرتری برخوردارند. در حال حاضر درب‌‌های کشوییِ دوجداره که دارای تکنولوژی پیشرفته‌‌ی عایق‌‌بندی هستند عرضه می‌‌شوند. بنابراین منطقی است که بگوییم در حال حاضر، درب‌‌های کشویی از لحاظ حفظ انرژی بهتر از درب‌‌های فرانسوی هستند.

سطح امنیت درب‌‌های کشوییِ آلومینیومی و درب‌‌های فرانسوی با گذشت زمان پیشرفت زیادی کرده است. زیرا تلفیقی از تکنولوژی و مواد بادوام‌‌تر، آن‌‌ها را به درب‌‌هایی ضدِّ سرقت تبدیل نموده است. اقدامات امنیتی دیگری نیز وجود دارند که می‌‌توانید به منظور افزایش ایمنی منزلتان در زمان نصب این درب‌‌ها انجام دهید. این اقدامات عبارتند از نصب قفل‌‌های الکترونیکی و سیستم‌‌های اعلام خطرِ خودکار که در درب‌‌های کشویی به خوبی عمل می‌‌کنند.

مقایسه‌‌ی قیمت درب‌‌های فرانسوی و کشویی

مقایسه درب‌‌های فرانسوی و درب‌‌های کشوییقیمت، عامل مهمی است که به شما در انتخاب درب پاسیو کمک می‌‌کند. در انگلستان، متوسطِ قیمت درب‌‌های ساده‌‌ی پاسیوی فرانسوی و کشویی از 1500 یورو شروع می‌‌شود. این قیمت‌‌ها، هزینه‌‌ی کار و تمامی ابزار کار را در بر می‌‌گیرد. بنابراین اگر در انجام کارهای فنی مهارت دارید و می‌‌توانید به تنهایی از عهده‌‌ی نصب این درب‌‌ها برآیید، در این صورت می‌‌توانید این هزینه را کاهش دهید. با این وجود، نصب این درب‌‌ها کار سختی است. بنابراین به شما توصیه می‌‌کنیم نصب این درب‌‌ها را به افراد متخصص بسپارید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری گردد.

درب‌‌های فرانسویِ چوبیِ قدیمی گران‌‌تر از درب‌‌های کشویی شیشه‌‌ای هستند. مسئله‌‌ی هزینه به فاکتورهای مختلفی از جمله مدلِ انتخابیِ شما، سفارشی سازیِ اقدامات امنیتی و عایق‌‌بندی و این امر که آیا کار نصب را شخصا انجام خواهید داد یا خیر بستگی دارد.

طراحی درب‌‌های فرانسوی در مقایسه با درب‌‌های کشویی

چون درب‌‌های کشوییِ آلومینیومی و درب‌‌های فرانسوی از نظر زیبایی، کمی با یکدیگر فرق می‌‌کنند، بنابراین سلیقه‌‌ی شما در انتخاب طرح می‌‌تواند عاملی تعیین کننده در انتخاب بین این دو درب باشد. همان‌‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، چارچوب درب‌‌های فرانسوی پهن‌‌تر است. این امر بدین معناست که از نور طبیعیِ کمتری در خانه‌‌ی خود بهره‌‌مند خواهید شد. این چارچوب پهن‌‌ترِ درب‌‌های فرانسوی، ممکن است بیشتر برای خانه‌‌های قدیمی‌‌تر یا برای افرادی که دکوراسیون سنتی‌‌تر را می‌‌پسندند مناسب باشد.

چارچوب درب‌‌های کشویی باریک‌‌تر است و با داشتن این درب‌‌ها از نورِ طبیعیِ بسیار بیشتری بهره‌‌مند خواهید شد. بنابراین این درب‌‌ها، بیشتر مناسب کسانی است که طرح‌‌های مدرن و کارآمد را ترجیح می‌‌دهند. درب‌‌های کشوییِ شیشه‌‌ای بدین منظور طراحی شده‌‌اند که شما درب‌‌هایی جمع و جورتر داشته باشید. چرا که این درب‌‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌‌گیرند ( این موضوع نیز برای افرادی که به دنبال درب‌‌هایی هستند که فضای کمتری اشغال می‌‌کنند، فاکتوری مهم به شمار می‌‌رود).

چشم‌‌انداز درب‌‌های فرانسوی در مقایسه با درب‌‌های کشویی

همه دوست دارند بتوانند از پشت درب‌‌های پاسیوی خود به تماشای باغچه‌‌ی خود بنشینند و از تماشای آن لذت ببرند. بدون شک درب‌‌های کشویی برای این منظور بهتر هستند، چرا که آن‌‌ها با داشتن پنل‌‌های شیشه‌‌ای بزرگ‌‌تر، چشم‌‌انداز وسیع‌‌تری را در اختیار شما قرار می‌‌دهند. حتی در زمان بسته بودن این درب‌‌ها نیز، خللی در چشم‌‌انداز شما ایجاد نمی‌‌گردد. از آنجایی که درب‌‌های فرانسوی به اندازه درب‌‌های کشویی باز نمی‌‌شوند، چشم‌‌انداز محدودتری را در اختیار شما قرار می‌‌دهند.

خلاصه‌‌ی کلام، کدامیک بهتر است درب‌‌های کشویی یا درب‌‌های پاسیوی فرانسوی؟

مقایسه درب‌‌های فرانسوی و درب‌‌های کشوییپاسخ کوتاه این است که – این امر مسلما به نیازها و اولویت‌‌های شما بستگی دارد! واضح است که درب‌‌های کشوییِ آلومینیومی به دلیل اشغال فضای کمتر، سهولت در استفاده، ارائه‌‌ی چشم‌‌اندازی بهتر و ورود نور بیشتر به خانه، از نظر کارایی بهتر هستند. با این حال، ممکن است درب‌‌های فرانسوی برای افرادی که علاقمند به طرح‌‌های سنتی هستند و فضای بیشتری در اختیار دارند بهتر باشند. در هر صورت امیدواریم این مقاله در بالا بردن اطلاعات شما در مورد مزایا و معایب هر دو درب مؤثر بوده باشد و بتواند به شما در امر انتخاب بهترین درب کمک کند.