چرا پنجره دوجداره عرق میکند؟
01
Jul

چرا پنجره دوجداره عرق (بخار) میکند؟

چرا پنجره دوجداره عرق (بخار) میکند؟پنجره دوجداره بخار کرده نه تنها منظره خوشایندی نیست بلکه آزاردهنده نیز هست. خبر بد این است که احتمالاً پنجره شما درست عایق بندی نشده است.

چنین پنجره ای در صنعت پنجره های دوجداره به عنوان یک پنجره معیوب و یا ناکارآمد شناخته می شود. داشتن چنین پنجره ای به معنای پرداخت هزینه اضافی برای گرم کردن خانه ایست که به درستی عایق نیست.

در ادامه چند دلیل برای اینکه چرا چنین مشکلی ایجاد می شود و چند پیشنهاد برای حل آن ارائه می دهیم.

چرا پنجره ی دوجداره بخار می کند؟

پنجره دوجداره با قرار دادن دو ردیف شیشه در کنار هم و پر کردن فاصله میانی با گاز آرگون،زنون و یا کریپتون برای ایجاد یک سد حرارتی که از هدر رفت گرما جلوگیری می‌‌کند ساخته می شود. اگر شیشه ها عایق نبوده و یا شکسته باشند، هوا می تواند وارد فاصله بین دو شیشه شده که در نهایت باعث ایجاد بخار خواهد شد.

چرا پنجره دوجداره عرق (بخار) میکند؟سه دلیل اصلی از بین رفتن عایق پنجره های دوجداره

پارگی و فرسودگی

دلایل متعددی برای از بین رفتن عایق بندی پنجره وجود دارد، اما دلیل اصلی میتواند یکی از موارد پارگی، فرسودگی و یا عمر بالا باشد. دما داخل و خارج خانه در نوسان است و گاز موجود در فضای بین دو شیشه منبسط و منقبض می شود که باعث اعمال فشار به عایق پنجره می شود. این مشکل در طولانی مدت باعث ضعیف شدن و در نهایت شکست درهوابند می شود. در صورت شکست عایق، انبساط و انقباض مداوم سبب می شود که رطوبت آرام آرام راه خود را به داخل پنجره باز کند و بخار ایجاد شده در پنجره هر روز بیشتر می شود.

نصب نادرست

در صورتی که پنجره‌‌ی دوجداره درست نصب نشود، آب روی آن بدرستی جریان پیدا نمیکند که در نهایت می‌‌تواند باعث نفوذ آب به پنجره و ایجاد بخار شود. نصب پنجره دو جداره از خدمات چهلستون نیز هست.

استفاده از شوینده‌‌های شیمیایی

استفاده از شوینده‌‌های قوی و خورنده و فرآورده‌‌های برپایه روغن برای تمیز کردن پنجره و محیط اطراف آن می‌‌تواند باعث شکست عایق در طول زمان شود و باز این مورد می‌‌تواند احتمال ایجاد بخار در پنجره را به دلیل راه یافتن آب به پنجره افزایش دهد.

Misted Up Double Glazing by EYGچگونه بخار گرفتن پنجره‌‌ی دوجداره را متوقف کنیم

تعمیر پنجره‌‌ی دوجداره

اگر پنجره‌‌ی دوجداره شما دچار بخارگرفتگی و قطرات آب شود، می‌‌توانید به دنبال تعمیر شیشه و یا عایق معیوب باشید. اگر در پی انجام چنین کاری هستید حتماً از یک پنجره که استاندارهای Fensa را داراست استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است در حین فروش ساختمان به دردسر بیافتید.

تعویض پنجره‌‌ی دوجداره

طبق تجربه ما، تنها راه اطمینان از اینکه مشکل یکبار برای همیشه حل شود تعویض پنجره معیوب با یک پنجره جدید است. چنین کاری باعث آرامش خاطر شما خواهد شد و در صورت تکرار شدن در آینده ضمانت پنجره‌‌ی جدید از سرمایه شما حفاظت خواهد کرد.

ما در چهلستون ضمانت چند ساله تعمیر و یا تعویض در سراسر ایران ارائه می‌‌دهیم با استفاده از راه های ارتباطی، از کمک و یا مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.