آیا درب‌های فرانسوی امنیت دارند؟
15
بهمن

آیا درب‌های فرانسوی امنیت دارند؟

آیا درب‌های فرانسوی امنیت دارند؟ یک باور اشتباه و رایجی که وجود دارد این است که درب‌های فرانسوی امن نیستند و نباید به آن‌ها توجه کرد.

به حرف یک متخصص گوش کنید و بر‌اساس واقعیت‌ها تصمیم بگیرید. ما اینجاییم که شایعات بی اساس را در رابطه با این درب‌های بی‌نظیر از‌بین ببریم.

در واقعیت، امنیت هر دربی به کیفیت ساخت آن‌ بستگی دارد. ما طی این سال‌ها کمپانی مورد اعتماد ساخت پنجره بوده‌ایم، در اصل این چیزی است که ما به آن افتخار می‌کنیم.

مهم نیست که چه کسی را برای نصب درب‌های زیبای فرانسویتان انتخاب می کنید! مهم این است که در خانه کاملا امنیت دارید.

در ادامه با نکته‌های خرید درب‌های فرانسوی، با ما همراه باشید.

درب‌های فرانسوی: نکات مورد متوجه

راه‌های زیادی برای افزایش امنیت درب‌های فرانسوی وجود دارد. مهم‌ترین قدم‌هایی را که برای آن باید بردارید، در پایین می‌توانید بخوانید.

همیشه سخت‌ترین شیشه‌ را انتخاب کنید

رایج‌ترین راهی که سارقان برای ورود به خانه انتخاب می‌کنند، شکستن شیشه‌ی پنجره یا درب است.  آن‌ها معمولا قسمتی شیشه‌ای از درب را می‌شکنند؛ درب‌های فرانسوی هم به خاطر ساختاری که دارند، با شکسته شدن قسمتی شیشه‌ای از آن‌ها فضای کافی برای ورود سارق ایجاد می‌کنند.

پس نیازی به گفتن ندارد که شیشه‌‌های سخت این کار را برای متجاوزان بسیار سخت می‌کنند.

روی سیستم قفل سه‌نقطه‌ای تأکید داشته باشید

در‌ب‌های فرانسوی از یک درب اصلی و یک درب متصل به آن درست شده‌اند. درب اصلی همانی است که زود‌تر باز می‌شود. پیشنهاد ما این است که در بالا و پایین درب، قفل کلید‌خور نصب کنید، حتی اگر می‌شود روی دو درب این کار را بکنید. درب اصلی باید حتما قفل داشته باشد و مطمئن‌تر باشد، اینطوری امنیت درب متصل به آن را هم افزایش می‌دهد.

سیستم قفل سه‌نقطه‌ای (Three-point locking system) با میله‌های فلزی نصب می‌شود، از بالا به قاب درب و از پایین به زمین متصل می‌شود. امنیت این نوع قفل برای درب‌های فرانسوی شما از حد کافی هم بیشتر است، ولی باعث می‌شود که شما و کسانی که دوستشان دارید، با خیال راحت داخل آن استراحت کنید.

قفل دو‌سیلندری نصب کنید

در حالت عادی، قفل‌های یک کلیدی که از بیرون باز می‌شوند هم استاندارد هستند. ولی مشکل بزرگی که درب‌های فرانسوی دارند، این است که از شیشه‌های سخت ساخته نمی‌شوند. سارقان به راحتی می‌توانند شیشه را بشکنند، وارد شوند و از داخل قفل را باز کنند. قفل دو سیلندری (double cylinder deadbolt) اما، هم بیرون هم داخل به کلید نیاز دارد، پس مهمان‌های ناخوانده نمی‌توانند با این روش از درب‌های شما عبور کنند.

لولا‌های امن نصب کنید

شاید فکر کنید که برای دزد‌ها زحمت زیادی دارد که بخواهند درب‌ را از لولای آن جدا کنند و اینگونه وارد ساختمان شوند، با این حال اجناس قیمتی که در خانه‌ی شما وجود دارند ارزش این کار را دارد.

برخی از لولا‌ها که به سمت بیرون باز می‌شوند، در آن‌ها گیره‌ی لولا مشخص است و به راحتی جدا می‌شوند. به این ترتیب درب به راحتی می‌تواند از جا کنده شود و راه را برای متجاوزان باز کند.

همیشه درب‌هایتان را قفل کنید

می‌دانیم که این نکته زیادی واضح است، ولی باید بدانید که بیشتر از یک چهارم (%۲۶) مردم، وقتی در خانه‌اند درب‌هایشان را قفل نمی‌کنند.

البته که وقتی از خانه خارج می‌شوید باید درب را قفل کنید، ولی آیا وقتی درون خانه هستید هم این‌کار را می‌کنید؟ شما که نمی‌خواهید کار سارقان را راحت کنید!

چگونه از امنیت درب‌های فرانسوی مطمئن شویم

وقتی کار نصب درب تمام شد، مطمئن شوید که هیچ فضای خالی در قاب درب و همینطور هیچ فاصله‌ای بین ورودی و خود درب نباشد.

بعد از نصب، چند‌بار درب را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که درب باثبات است و فضایی در کف آن نیست.

یک‌چیز دیگر، آیا تا به حال به شیشه‌های مقاوم در برابر باد و طوفان فکر کرده‌اید؟ می‌دانیم که طوفان در ایران زیاد معمول نیست، ولی هر شیشه‌ای که بتواند در مقابل عناصر طبیعی مقاومت کند، در برابر سارقان هم مقاوم است.

آژیر خطر و دزدگیر

نمی‌خواهیم بگوییم که حتما باید سیستم آژیر خطر نصب کنید، با این حال اگر فکر می‌کنید که همچین چیزی در ملک شما لازم است، به سراغ آن بروید.

می‌توانید از آژیر‌های حساس به لرزش استفاده کنید تا از ورود متجاوزان جلوگیری کنید.

شاید از نظر زیبایی بهترین انتخاب نباشد، ولی نصب کرکره هم می‌تواند لایه‌ای به امنیت ساختمان شما اضافه کند. تجهیزات امنیتی به راحتی می‌توانند روی درب‌های فرانسوی نصب شوند و هر وقت هم که بخواهید جدا شوند.

به متخصصان اعتماد کنید

ما مهم‌ترین نکته‌هایمان را با شما در میان گذاشتیم. شما می‌خواهید در خانه احساس راحتی کنید و مطمئن باشید که درب‌های فرانسویتان کاملا امن هستند.

لطفا به حرف شایعه‌پراکن‌هایی که می‌گویند درب‌های فرانسوی به مانند دیگر درب‌ها امن نیستند، گوش نکنید. این واقعیت ندارد. کلید امنیت هر دربی فقط کیفیت ساخت آن است.