روش های خلاقانه در استفاده از پنجره ها در بازسازی آشپزخانه
10
تیر

روش های خلاقانه در استفاده از پنجره ها

روش های خلاقانه در استفاده از پنجره ها در بازسازی آشپزخانه همه طراحان خوب میدانند که حضور«لحظات تماشایی» در آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ عناصر بصری خاص و برجسته ای که به عنوان نقطه کانونی طرح، زیبایی آن را تثبیت می کنند.

چگونگی و مکان قرارگیری این عناصر بصری به میزان چشمگیری، به جهت گیری و مشخصات فضای اشپزخانه وابسته است.آشپزخانه های معدودی مشابه هم هستند.از ابعاد گرفته تا ویژگی های ساختاری موجود با هم تفاوت دارند. اما عنصری که در همه آنان مشترک است وجود یک یا دو پنجره است. چگونگی استفاده از این عنصرمیتواند برای رسیدن به یک طراحی فوق العاده، حیاتی باشد.

تقریبا هر طراحی، علاقه مند است ازجذابیت یک یا چند پنجره درطرح خود استفاده کند. تعبیه پنجره ها در کنار ردیف کابینت ها، علاوه براینکه فراغتی برای چشم ها به ارمغان می آورد؛ باعث ورود نور طبیعی به فضای اتاق هم می شود. نور طبیعی رایحه ای از زندگی واقعی را به همراه دارد که هیچ نور مصنوعی نمی تواند جایگزین آن شود. به همین دلیل طراحان به تعبیه یک یا چند پنجره در آشپزخانه تاکید دارند.

قرار دادن سینک ظرفشویی در زیر پنجره ها، یکی از روش های کلاسیک استفاده از پنجره ها در آشپزخانه است چرا که تقریبا همگی از تماشای مناظر حین شستن ظروف و آماده کردن غذا لذت می برند.اما روش های گوناگون بسیاری برای همراه کردن پنجره های آشپزخانه با جریان زندگی وجود دارد که باعث شگفتی چشم ها می شود.

دردستان یک طراح ماهر، جلوه های دیداری پنجره ها علاوه برکارکرد مناسب، زیبایی را نیز به همراه خواهند داشت.

به کمک پنجره ها نقطه کانونی آشپزخانه را تنظیم کنید

روش های خلاقانه در استفاده از پنجره هااگر چندین پنجره در آشپزخانه دارید، میتوانید با استفاده از آنها ساختارهای متمایز آشپزخانه مانند هود را قاب بندی کنید.این تکنیک در آشپزخانه هایی که گاز تجاری وهودهای سفارشی دارند به شکل حیرت آوری جواب می دهد. با قاب بندی به کمک پنجره ها تمام دیوار تداعی کننده نقطه کانونی طراحی آشپزخانه خواهد بود. به خصوص اگر دیوار با زمینه ای منحصر به فرد،مانند کاشی های مشکی مترومتمایز شده باشد.

در این نمونه، قفسه های الهام گرفته شده از دوران صنعتی که در بالای پنجره ها تعبیه شده اند، قدرت بصری آن را تقویت می کند. به طور معمول سینک های ظرفشویی و هود های آشپزخانه قسمت هایی هستند که می توانند با پنجره ها ترکیب شوند.اما هر بخش مجزا دیگری نیز میتواند با پنجره ترکیب و متمایز شود مانند جزیره آشپزخانه، قفسه شراب ومیزغذا خوری.

 پنجره ها را با هود ترکیب کنید

روش های خلاقانه در استفاده از پنجره هاایده متمایزکردن هود آشپزخانه یا هر بخش مشخص دیگری را در نظر داشته باشید. میخواهیم یک قدم فراتر رویم. هودی سفارشی را مجسم کنید که کاملا با پنجره ها ادغام شده، همانطور که در این آشپزخانه به تصویر کشیده شده است.

یک بازسازی کامل، امکان استفاده از یک انتخاب بی همتا را فراهم می کند.

از نمای فولادی در پنجره ها استفاده کنید

روش های خلاقانه در استفاده از پنجره هاپنجره های فولادی یا آلومینیومی شبه فولاد در هر اتاقی، به خصوص در آشپزخانه دراماتیک هستند.همانطور که درتزیینات مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، در کنار کابینت ها و استایل های سنتی نیز موثر واقع می شوند.در این نمونه، پنجره های فولادی مشکی در کنار کابینت های روشن تضاد چشمگیری ایجاد کرده است. این پنجره ها در کنار کابینت خاکستری یا تیره نیز، که تاثیری مکمل دارد تا متضاد، به خوبی ترکیب می شود. اگر پنجره های فولادی جزء اولویت های شما در بازسازی نیستند، میتوانید با رنگ کردن قاب بندی چوبی پنجره ها به همان جلوه بصری برسید.

در عرض پنجره، پل کابینتی طراحی کنید

روش های خلاقانه در استفاده از پنجره هاکابینت نقش بسیار مهمی در آشپزخانه بازی میکند. ترکیب کردن کابینت ها با پنجره منظره ای سیال و سفارشی خلق می کند. در این نمونه نیم کابینتی به عنوان پل، دو کابینت دیواری اطراف پنجره مرکزی بزرگ را به هم مرتبط می کند. این نیم کابینت خاص، قوس پنجره را دنبال کرده وتقارنی خلق کرده است که نور طبیعی پنجره را چند برابر می کند.

ارسی های تزیینی را اضافه کنید

روش های خلاقانه در استفاده از پنجره هایک انتخاب عالی این است که با استفاده از ارسی های خاص و شیشه های زینتی پنجره های آشپزخانه را بخشی از ساختار های تزییناتی به حساب آورید. زمانی این روش بهترین تاثیر خود را دارد که تک پنجره باشد یا در بالای سینک قرار بگیرد، که انتخاب های زینتی محدود هستند. ساختن این تک پنجره متمایز با قاب بندی زینتی یا شیشه های طرحدار نقطه کانونی را در آشپزخانه تشکیل می دهد.این تکنیک برای سال های طولانی در پنجره های بالای وان های سرویس بهداشتی استفاده می شده است، پس میتوان مشابه آن را در آشپزخانه امتحان کرد. چرا که نه؟