پنجره های لوور آلومینیومی
25
شهریور

پنجره های لوور آلومینیومی

پنجره های لوور آلومینیومی (که با عنوان پنجره های کرکره ای شناخته می شوند) سبکی است که اغلب نادیده گرفته می شود. برخی به اشتباه تصور می کنند که  پنجره لوور فقط مناسب ساختمان های تجاری  است درحالی‌که برخی دیگر گمان میکنند تمیز کردن و نگهداری آنها دشوار است.
اما واقعیت این نیست. در واقع پنجره های لوور از نظر زیبایی و  سایر عوامل، می توانند گزینه ای مناسب برای همه مکان ها باشند، از ایوان های آفتاب گیر گرفته تا سایر قسمت های خانه.

تاریخچه پنجره لوور

پنجره های لوور در اروپا و در قرون وسطی اختراع شد چراکه آشپزخانه های بزرگ آن زمان به تهویه نیاز داشتند و این نوع پنجره می توانست علاوه بر حفظ حریم خصوصی، به جریان هوا کمک کند.
نمونه‌های اولیه این نوع پنجره، از جعبه‌ای چوبی یا سفالی ساخته شده و هر طرف جعبه دارای ردیفی از نرده های چوبی بود که مشخصه اصلی پنجره های لوور است. این پنجره ها کمک میکردند تا گرما از آشپزخانه خارج شود درحالی‌که برف و باران وارد فضای داخلی نمی‌شد. درواقع فارغ از شرایط آب و هوایی، پنجره های لوور عایق بسیار مناسبی محسوب می شدند.
در طول دهه ۱۹۳۰ بود که آلتو معمار فنلاندی به طور گسترده شروع به استفاده از پنجره های لوور در طرح های خود کرد.

پنجره های لوور آلومینیومیمزایای پنجره لوور

پنجره های لوور آلومینیومی دارای مزایایی است.
امروزه پنجره های لوور بیشتر با استفاده از شیشه، آلومینیوم یا چوب ساخته می شوند. پنجره های لوور مزایای بسیاری دارد.
پنجره های لوور می توانند میزان نور ورودی به فضای داخلی را به خوبی کنترل کنند. پنجره های کرکره ای شیشه ای با قاب آلومینیومی بادوام، برای منحرف کردن تابش مستقیم  طراحی شده اند. درواقع این نوع پنجره برای مناطق گرمسیری که جریان خنک نسیم در فضای داخلی، یک ضرورت به حساب می‌آید، انتخابی بسیار مناسبی است.

پنجره های لوور از  نظر نگهداری، منحصر به فرد هستند. شما می توانید قسمت بیرونی پنجره را از داخل خانه تمیز کنید! بعلاوه با ابزارهای جدید، تمیز کردن لوورها راحت تر از سایر انواع پنجره هاست.

پنجره های لوور آلومینیومی فراتر از ظاهر: بازدهی انرژی

پنجره های کرکره‌ای علاوه بر زیبایی و کاربردی بودن، با محیط زیست نیز سازگارند.
نه تنها با بازکردن کامل این پنجره ها می توان جریان هوا را بدون محدودیت وارد خانه کرد بلکه با تیغه های قابل تنظیم آنها، می توان جریان هوا را به راحتی کنترل کرد. تمیز کردن آنها آسان است و بسیار خوب طراحی شده اند و واقعا انتخاب بسیار خوبی هستند.
در مناطق با آب و هوای گرم، لوورها بسیار کارآمد هستند. می توانید تیغه های پنجره لوور را به سمت سقف زاویه داده و هوای خنک را به سمت بالا هدایت کنید و با اینکار دمای فضای داخلی را کاهش دهید.
پنجره های لوور را بالاتر  قرار دهید تا هوای گرم از آن خارج شود یا  پایین قرار دهید تا هوای خنک وارد شود. در دهه ۵۰ و ۶۰، قبل از ظهور سیستم های تهویه مطبوع مدرن، پنجره های لوور عمدتا برای تهویه هوا استفاده می شدند.
قاب های آلومینیومی لوور در رنگ های متنوع وجود دارند.
قطعا پنجره لوور آلومینیومی یکی از بهترین ترین پنجره‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید.
این پنجره ها، متناسب با فضای دلخواه شما قابل تنظیم بوده و برای حفظ حریم خصوصی در خانه یا اماکن اداری تجاری، بسیار مناسب هستند.

پنجره های لوور آلومینیومیتنوع متناسب با فضای شما

پنجره های لوور متنوعی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

لوورهای آستانه تا سقف: این سبک، حداکثر جریان هوا را در شرایط آب و هوایی گرم فراهم می کند.

لوورهای باریک: این سبک پنجره برای پنجره های کوچکتر در حمام و  توالت ایده آل است.

شیشه های مات یا رنگی: این مورد به منظور حفظ حریم خصوصی است و در بعضی موارد باعث افزایش عایق بندی حرارتی نیز می شود.

لوورهای کنترلی مضاعف: این سبک اجازه می دهد تا اسکلت های پایین و بالا به طور مستقل از یکدیگر باز شوند. با این مدل می توان هوای تازه را از طریق لبه ها وارد فضای داخلی کرد، در حالی که اسکله های پایین در زیر باران بسته می مانند.

پنجره های لوور آلومینیومیچک لیست سریع به منظور انتخاب پنجره  لوور

احتمالا تا اینجا تحقیقات کافی درباره پنجره های لوور داشته اید و به دلیل زیبایی، پنجره های لوور آلومینیومی مورد پسند شما قرار گرفته است. در ادامه یک لیست چک نهایی وجود دارد تا قبل از خرید همه موارد را بررسی کنید.

پنجره لوور آلومینیومی با کیفیت باید:

✓ در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود باشد
✓ ضمانت داشته باشد
✓در اندازه های استاندارد باشد
✓ حاوی توری استیل ضد زنگ باشد
✓  طیف وسیعی از انواع شیشه برای انتخاب در دسترس باشد
✓با استانداردها مطابقت داشته باشید
✓سوراخ، پیچ یا پرچ قابل مشاهده نداشته باشد
✓دارای گواهی ضد آتش سوزی باشد
✓ با قفل نصب شده در کارخانه عرضه شود
✓با انواع ساختمانها سازگار باشد
✓نصب آن آسان باشد و بازدهی انرژی بالایی داشته باشد
✓دارای اهرم های کنترل مناسب و مهر و موم های قوی باشید

ساختار پنجره لوورانتخاب پنجره  لوور برای شما

پنجره های لوور از زمان اختراعشان تاکنون، مسیری طولانی را طی کرده اند- جدیدترین نوآوری در سیستم های لوور، پنجره های لوور دو جداره، اکنون در در دسترس است.
اگرچه امروزه پیدا کردن پنجره های آلومینیومی ایده آل متناسب با نیاز شما با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت ممکن  است، اما جای پشتیبانی شخصی توسط یک نصاب حرفه ای را نمی گیرد.