چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم
29
تیر

چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؟

چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؟ در و پنجره های آلومینیومی, گزینه ای عالی برای هر خانه ای بوده، چراکه از شیوه نصب، نگهداری و طول عمر بمراتب طولانی تری در مقایسه با چوب و سایر گزینه های فلزی برخوردار است. اما باید توجه داشت که گزینه های آلومینیومی، برای حفظ جذابیت نمای خود، به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند.

این قبیل پنجره ها و درها، باید هر چند ماه یکبار خوب تمیز شوند، چراکه در طول زمان، خاک و ذرات گرد و غبار در زوایا و گوشه و کنار آن ها جمع می شوند.

شاید اینطور تصور شود که نظافت این قبیل پنجره ها، از شیوه ای ساده برخوردار است، اما در عین حال دقت نظر در نظافت این ابزار از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، چراکه در غیر اینصورت، احتمال آسیب دیدگی قاب پنجره و حتی سطح شیشه نامحتمل نخواهد بود. برای آگاهی بیشتر از نحوه درست نظافت این قبیل در و پنجره های آلومینیومی، توصیه های مطروحه ذیل را مورد توجه قرار دهید.

مرحله ۱) تمیز کردن سطح پنجره

همواره تلاش کنید که برای نظافت در و پنجره ها، از بالاترین نقطه شروع و در جهت پایین حرکت کنید. چراکه در غیر اینصورت، ریزگرد ها و زباله ها مجددا در بخش پایینی پنجره تجمع یافته و نقاطی که قبلا تمیز شده اند، مجددا آلوده خواهند شد. برای شستشوی نمای بیرونی پنجره ها، از شلنگ آب و برای تمیز کردن نمای داخلی پنجره ها، از پارچه ای مرطوب استفاده کنید.

سپس، مقداری معین از مواد شوینده را با آب گرم مخلوط کرده، و با پارچه ای تمیز، سطوح روی قاب و شیشه را پاک نمائید. توصیه میشود که از مواد شوینده غیر قلیایی، با سطح PH 7 و یا کمتر استفاده شود، چراکه در صورت بالاتر بودن درجه قلیای ماده شوینده، آسیب دیدن قاب آلومینیومی پنجره دور از انتظار نخواهد بود.

از تمیزی سطوح قاب آلومینیومی، شیشه و اتصالات موجود میان شیارها و پنجره اطمینان حاصل کنید. از جمله فواید نظافت سطوح، از بین رفتن بقایا و رسوبات زباله ها و ریزگردهای تجمع یافته در شیارها بوده که خصوصا در رابطه با پنجره های کشویی، برای سهولت بیشتر در باز و بسته شدن، تاثیر گذار خواهد بود. ضمنن این نظافت، فرصت مناسبی برای شناسایی هرگونه آسیب احتمالی برای انجام تعمیرات لازمه در زمانی مناسب خواهد بود.

چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؟مرحله ۲)  روغن کاری

 پس از نظافت سطوح، زمان مناسبی برای روغن کاری در و پنجره ها برای کمک به سهولت هر چه بیشتر باز و بسته شدن آن ها خواهد بود. قبل از این کار، اطمینان حاصل کنید که تمامی لولا ها بصورت کامل خشک شده باشند. استفاده از ابزاری نظیر سشوار برای سهولت و تسریع این فرایند، ضرری نخواهد داشت.

چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؟مرحله ۳) صیغل دادن

 در این مرحله، از یک قطعه دستمال پشمی نازک ( هرچه ظریفتر بهتر )٫ برای جلا دادن به سطوح استفاده کنید. شایان ذکر است که، فرایند جلا دادن به سطوح کمی زمان بر خواهد بود، بنابراین توصیه می شود که برای حفظ صبر و حوصله بیشتر، به تعدادی موزیک خوب و دلچسب گوش فرا دهید.

محتمل است که سطوح مربوطه به دلیل قرار گیری طولانی مدت در معرض گرد و غبار معلق در هوا، اکسید شده و صرفا با یک پولیش ساده، جلا و شفافیت مورد نظر، به سطوح بر نگردد. در این حالت توصیه میشود که با برقراری تماس با یک نظافتکار حرفه ای و استفاده از ابزار تخصصی، به این مشکل خاتمه دهید. توجه داشته باشید، قبل ازهر اقدامی، هزینه انجام این کار را براورد کنید.

چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؟مرحله ۴) آماده سازی برای رنگ آمیزی

رنگ آمیزی قاب های پنجره های آلومینیومی، گزینه مناسبی برای جلا و افزایش جذابیت آنها خواهد بود. اینکار سبب زیبایی دو چندان دکوراسیون داخلی منزل شما با دراختیار داشتن طیف گسترده ای از رنگ ها خواهد شد.

قبل از آغاز رنگ آمیزی، استفاده از بتونه روی سطوح آلومینیومی، امری ضروری بوده و سبب نشست و جذب هر چه بیشتر رنگ در سطوح و ممانعت از ترک خوردگی و ریزش رنگ در بلند مدت خواهد شد. قبل از این اقدام، توصیه میشود که با تماس با تیم تخصصی مربوطه، در رابطه با تهیه بتونه ای مناسب با نوع پنجره خود، از مشاوره های داده شده بهره مند شوید.