آیا درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومی بهتر از درب‌‌های uPVC هستند؟
11
اردیبهشت

مقایسه درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومی با UPVC هستند؟

مقایسه درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومی با UPVC هستند؟ زمانی که قصد خرید درب پشتی برای خانه‌ ویلایی‌تان را دارید، تصمیمات زیادی را باید اتخاذ کنید. درست زمانی‌‌که در مورد نوع درب تصمیم گرفتید، باید تصمیم دیگری را اتخاذ نمایید: درب شما از چه نوع متریالی باید ساخته شود؟

اگر درب‌‌های بای‌‌فولد را انتخاب نموده‌‌اید، در این صورت دو نوع متریالِ رایج برای انتخاب وجود دارد: آلومینیوم یا UPVC. کدام‌‌یک از این دو نوع متریال را باید انتخاب نمود؟ ما در اینجا ویژگی‌‌ها و فواید هر یک را توضیح خواهیم داد.

کدام‌‌یک زیباترند؟ درب‌‌های آلومینیومی یا UPVC؟

آلومینیوم ماده‌‌ای بسیار مقاوم است بنابراین چارچوب‌‌های آلومینیومی دارای sightlineهای باریکی هستند، بدون این‌‌که روی عملکرد این درب‌‌ها تأثیری بگذارد. یکی از مهمترین دلایلی که صاحب‌‌خانه‌‌ها درب‌‌های بای‌‌فولد را انتخاب می‌‌کنند این است که این نوع درب‌‌ها حسِّ جادار بودن را القا می‌‌کنند. باریک بودن چارچوب آلومینیومی این درب‌‌ها نیز این حس را تقویت می‌‌کند. مقاوم بودن ذاتیِ آلومینیوم نیز، داشتنِ درب و پنل‌‌های شیشه‌‌ایِ بزرگ‌‌تر را امکان‌‌پذیر می‌‌سازد و این امر به معنای وجود شیشه‌‌های بیشتر و در نتیجه داشتن دیدی بهتر خواهد بود.

چارچوب‌‌های UPVC، بسیار پهن‌‌تر از چارچوب‌‌های آلومینیومی هستند و بنابراین دید کمتری خواهید داشت. همچنین استحکام UPVC کمتر از آلومینیوم است و در نتیجه همانند چارچوب‌‌های آلومینیومی قدرت نگهداری شیشه‌‌های بزرگ‌‌تر را ندارد.

کدام‌‌یک بادوام‌‌تر است؛ آلومینیوم یا UPVC؟

آلومینیوم ذاتا در برابر خوردگی مقاوم‌‌تر است و در نتیجه به مراقبت و رسیدگی کمتری نیاز دارد یا اصلا نیازی به رسیدگی ندارد. در مورد درب‌‌های آلومینیومی، برخلاف برخی درب‌‌های UPVC، با گذشت زمان احتمال ترک‌‌خوردگی، تاب‌‌خوردگی یا ترکیدگی در شرایط آب و هواییِ بسیار بد وجود ندارد.

هم درب‌‌های آلومینیومی و هم UPVC به مراقبت و رسیدگی کمی نیاز دارند. با این حال، چارچوب‌‌های که برخی شرکت ها تولید می‌‌کند، ۲۰ سال گارانتی دارند و بدین‌‌ترتیب اطمینان خواهید داشت که ظاهر درب‌‌های بای‌‌فولدِ شما با گذشت سال‌‌ها همچنان نو باقی خواهند ماند.

مقایسه درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومی با UPVC هستند؟راندمانِ حرارتی کدام درب بهتر است؛ آلومینیوم یا UPVC؟

آلومینیوم ذاتا ماده‌‌ای است که از راندمانِ حرارتیِ خوبی برخوردار است. بنابراین با جایگزین نمودن درب‌‌هایتان با درب‌‌های آلومینیومی، عایق‌‌بندی مِلک خود را بهبود ببخشید و همچنین با این کار هزینه‌‌ی سوخت کمتری را در فصل زمستان پرداخت کنید. شیشه‌‌ی برخی درب‌‌ها دوجداره هستند. با این حال، برای بازدهی بیشتر می‌‌توانید پنل‌‌های سه‌‌جداره را نیز انتخاب کنید. آلومینیوم به دلیل استحکام ذاتی خود قادر است وزن یونیت‌‌های سه‌‌جداره را نیز تحمل کند. راندمانِ حرارتیِ UPVC بین عرضه‌‌کنندگان مختلفِ این درب‌‌ها بسیار متفاوت است و بنابراین ممکن است برخی از این درب‌‌ها راندمان حرارتی کمتری نسبت به آلومینیوم داشته باشند. برای داشتن راندمان حرارتیِ تضمین شده، بدین منظور که دمای خانه‌‌تان در طول سال مناسب باشد، پیشنهاد می‌‌کنیم از چارچوب‌‌های با کیفیت استفاده کنید.

کدام‌‌یک برای زیبا سازیِ مِلک‌‌تان مناسب‌‌تر است؛ آلومینیوم یا UPVC؟

 زیباییِ خانه‌‌ی شما امری شخصی است. با این حال، آلومینیوم گزینه‌‌ای مدرن‌‌تر و مینی‌‌مالیست‌‌تر به شمار می‌‌رود و این امر منجر به زیباییِ درب‌‌های بای‌‌فولد می‌‌گردد. در مورد درب‌‌های بای‌‌فولد شرکت ما، شما می‌‌توانید تقریبا هر رنگی که تصورش را بکنید از طیف رنگ RAL، که دوام زیادی دارند، انتخاب کنید از جمله درب‌‌های بای‌‌فولد مشکی. همچنین می‌‌توانید باکیفیت‌‌ترین روکش‌‌های طرح چوب از قبیل Mahogany و Antique Oak را نیز انتخاب کنید.

اگرچه چارچوب‌‌های uPVC نیز با چندین روکش عرضه می‌‌شوند ولی این چارچوب‌‌ها بسیار پهن‌‌تر از چارچوب‌‌های آلومینیومی هستند و اغلب نسبت به درب‌‌های بای‌‌فولدِ آلومینیومی از جذابیت کمتری برخوردارند.

با این حساب، کدام متریال را باید انتخاب نمود، آلومینیوم یا UPVC؟

ما به دلایل زیادی تولید درب‌‌های بای‌‌فولد آلومینیومی را پیشنهاد میکنیم. نه تنها این درب‌‌ها چارچوب‌‌های باریکی دارند و چشم‌‌اندازی زیبا را برای شما به ارمغان می‌‌آورند، بلکه آن‌‌ها از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌‌کنند و عملکردشان نیز به خوبیِ عملکرد درب‌‌های پاسیوی سنتی است و برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، گلخانه، و… ایده‌‌آل هستند.